the winner takes it all

 
Denna dag kommer att gå till historien som den dag då den lilla människan vann ett litet, om än principiellt viktigt, slag mot det stora onda företaget. 
 
David mot Goliat, om ni behöver en referens av bibliska mått. 
 
 
Jag pratar naturligtvis om det faktum att SJ sänker priserna på sina månadskort på sträckan Västerås-Stockholm. Som jag har väntat. 
 
Så sjukt nöjd att jag inte vet var jag ska ta vägen, även om det bara rör sig om 150 kr (vilket innebär att det fortfarande är fråga om ett kraftigt överpris). 
 
 
Tack Alliansen, som gjorde detta möjligt genom att avskaffa SJs monopol, det blev ett rätt i alla fall. 
 
xxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0