i hear you knocking


Oki, fick svar från CBP och de sa att det är lugnt att mellanlanda men att jag behöver ett visum om jag vill åka till USA någon gång under min vistelse i Kanada. Orkar inte. 

Började spekulera över en resa till Centralamerika eller nåt så att man har lämnat den Nordamerikanska kontinenten och kan resa på ESTA. Insåg dock rätt snabbt att det där jävla visumet är väl billigare. 

Imorgon är det Juristdagarna. Brå brå. Måste nämligen fylla på mitt förråd av pennor. Sen kan det ju inspirera vad man vill jobba med i framtiden också men prio 1 är pennor. 

Sedan på kvällen kommer pappa hit. Vi ska se en av hans favoriter, nämligen Dave Edmunds, på Debaser Medis. 

Läste att Debaser Slussen kanske kommer att överleva i någon form osso. Nice. Vet inte om det är någon i Alliansen som vill ha röster till nästa val eller vad som pågår. Vore trevligt om stället skulle finnas kvar i ny tappning, det vore nr 3 på listan över bra saker som Alliansen har gjort.


Bra saker Alliansen har gjort:

1. Höjt fribeloppet från 1 januari 2014. Micket brå. Det ska löna sig att jobba, man ska inte få lägre studielån. 

2. Tagit bort SJs monopol. Principsak. Kriget mot det företaget är inte över. Om nu bara något annat företag kunde börja trafikera mälarbanan så att priserna sänks. 

3. Räddat Debaser Slussen.


I övrigt kan jag inte uttrycka mig så micket om vad regeringen har pysslat med. Men det verkar handla micket om att utförsäkra folk och sänka skatter?



Natti


xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0