may the odds be ever in your favour


Skönt att vara i Sälen ibland, eller som Frodo säger: "El Sälo". Känns som att tiden bara går 80% så snabbt där uppe, så man hinner liksom varva ner. 




Vi var ju upp en vända förra helgen i samband med älgjakten. Inte för att jag personligen var ut i skogen och spanade efter älgar, men efter Lars micket dramatiska redogörelse för hur han sköt en 16-taggare så känns det ungefär som att man var där. 




På lördagsmorgonen upptäckte vi, till vår stora förtjusning, att det var punktering på ena bakdäcket på Bossen. Snart uppdagades det att även det andra bakdäcket var millimeter från att gå samma öde till mötes. Var får man tag i två däck i rätt dimension på en lördag? Inte i Sälen i alla fall, trots ett imponerande sökande från Lars, där han utnyttjade alla sina kontakter. Inte heller i Västerås, där pappa ringde runt för fullt. 

Jaha ja, hur skulle vi få hem bilen?? Pappa och Golfis to the rescue! Han slängde in vinterdäcken i lilla Golfen och fick osso ta sig en tur till Sälen. Slutet gott, allting gott, som de brukar säga.




Annars inte micket intressant. Klarade tentan jag gjorde i augusti. Hade i övrigt så tråkigt att jag städade hela kvällen medan jag lissnade på Creedence. Imorgon jobb i Västerås, wiiiie.


xxx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0