TORONTO

 
Bildspel från Toronto.
 
 
För att kort sammanfatta så bodde vi i ett hus som låg bredvid ett hus med en massa djur på. Vädret innehöll regn, dimma, spöregn och lite mer regn. Sjukt nice. Är nu sjuklig pga att jag blev genomblöt flera dagar i rad. Observera även dimbilden på CN Tower. Tornet är ca 500 m högt så man såg kanske en tredjedel.
 
Eftersom vädret inte tillät så micket annat så har vi prövat så många ölsorter vi kunde. Även kollat in Chinatown, den underjordiska shoppingstaden och ett slott. Kramat en älg och Stanley Cup-pokalen osv osv. Niagarafallen var väldigt fina, och där var det sol. Chocken från all D-vitamin, typ. Gillar Toronto jättemicket så kommer säkerligen komma tillbaka någon mer gång.
 
 
Nu har vi lämnat hostelet och våra extremt högljudda grannar och tagit tåget österut. Man får ha mindre bagage på tåget än när man flyger... Arg tjej. Saknar SJ, och det är ett påstående jag aldrig någonsin trodde skulle återfinnas på denna blogg. Efter micket planerande och funderande tog vi oss ut till Torontos flygplats och lämnade en av mina väskor där för en låg kostnad av 500 kr så att jag kan plocka upp den när jag landar från Halifax. Vad gör man inte för att få med sig så micket som möjligt hem?
 
Hur som helst kan vi konstatera att Veronica har tagit många fler och bättre bilder än jag så ni får hålla tillgodo eller läsa hennes välskrivna och betydligt mer utförliga blogg.
 
 
 




 
xxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0