det blev varmt igen


 
Det otroliga har skett.
 
Det är inte bara en, utan två plusgrader.
 
 
 
 
Extra kul med tanke på att det var -23 för ett par dagar sedan.
 
 
Sedan sist har Kilroy gjort allt för att motarbeta min och Veronicas resa i maj. Efter många om och men så verkar det dock som att vi börjar närma oss den slutliga planen. Lade till tre dagar i Halifax eftersom det var strul med flygbiljetterna. Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med där men något kul kan man väl göra. Kan inte vänta tills Veronica kommer hit, det kommer bli så kul!! Saknar Svea också, så ska bli skönt att komma hem.
 
 
I övrigt så kan jag ju uppdatera er om nästa kapitel i sagan om Stina och Iphone. Var helt övertygad om att telefonen såg ljuset och försökte gå mot det igår. Den kände inte av att man lutade den, så fick först googla för att få fram vad det heter (tydligen accelerometer) och sen googla mer för att få fram hur man fixar det.
 
Tydligen kunde det hjälpa att starta om den. Problem: kan inte min pin-kod. Så om jag skulle starta om den kan jag inte låsa upp SIM-kortet. Ja, jag vet. Story of my life. Världen jävlas med mig. Väljer min pacemaker, eh Iphone över möjligheten att smsa med folk any day, så efter lite övervägning startade jag om telefonen. Insåg snart att jag inte har någon pin-kod...
 
Och ja, Iphone är så gott som ny och vårt förhållande överlevde även denna kris.
 
 
På tal om telefoner så har det ringt massa folk och frågat efter någon "Tabitha Cooper". Denna dam har tydligen var väldigt slarvig med att betala sina räkningar. Har hört från både gas-bolaget och telefonoperatören etc. Vet inte om de tror mig när jag säger att jag inte är hon och aldrig har hört talas om henne förut... Man tycker ju dock att Rogers borde kunna se att någon annan står registrerad på telefonabonnemanget innan de ringer.
 
 
Nu ska jag ut och promenera i solen. Ikväll blir det antingen teater eller ett besök på Jacks. Eller kanske båda.
 
 
xxx

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag hoppas verkligen att den här "värmeböljan" håller i sig tills jag kommer. ;D

2014-03-08 @ 13:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0