that the fire in your heart is out

 
Jaha, nu har även Veronica framfört att jag ska skriva här oftare. Man undrar ju hur micket intressant folk tror att jag har för mig här egentligen...
 
 
Igår hade vi ett rollspel om Kubakrisen i en av mina kurser. Hur kul som helst. I vår grupp slutade det med att amerikanerna och ryssarna satt och skrek åt varandra, Fidel Castro rökte cigarr och varje gång någon kanadensare ville framföra sin åsikt avbröt USA eller Sovjet och sa att Kanadas åsikt var helt irrelevant.
 
Efteråt stack jag till tågstationen och åkte till Toronto. Ett tag trodde man ju nästan att man hade bokat en flygbiljett. Inte nog med att man får ett boarding pass och måste checka in eventuellt bagage (som om jag någonsin kommer att släppa ifrån mig min väska igen), väl på tåget kom konduktören och berättade för folket som satt vid nödutgångarna hur dörrarna fungerade.
 
De har faktiskt gratis wi-fi på alla tåg. KÄRLEK på det <3 Dock inte ok att detta wi-fi är betydligt snabbare än det wi-fi som vi har här på London Hall. Överväger att skaffa en nätverkskabel för klarar snart inte mer. Om detta inlägg publiceras typ nästa vecka så vet ni varför.
 
 

 
Såg Johnny Flynn på Lee's Palace sen. Tänkte ingående beskriva exakt hur bäst han är men råkade googla "site:weweresinging.blogg.se johnny flynn" och fick inte mindre än 49 träffar.
 
Så alla som någonsin har vistats på denna blogg tidigare vet nog min åsikt om den fantastiske (kunde inte låta bli) Johnny Flynn. De som aldrig har läst detta litterära mästerverk tidigare kan ju googla enligt ovan om intresse finns.
 
 
 
 
PS. Det var så sjukt bra, gick därifrån varm om hjärtat och med ett stort leende på läpparna.
 
 
Idag blev det en tur till CN Tower. Åkte upp och beundrade utsikten (fin!). Lågsäsong (och -20 så ingen vettig människa är utomhus) så inga köer över huvudtaget. Vakten frågade om jag hade några flaskor eller liknande och kollade i väskan. Åkte upp i hissen och upptäckte att jag hade en halv vattenflaska i väskan. Säkert.
 
 
 

Tänkte turista lite mer, men det var så sjukt kallt så det får bli någon annan gång. I Toronto finns en massa skyskrapor i Financial District. Under dessa finns dock en hel underjordisk shoppingstad (enligt uppgift världens största) så hängde där i stället. Antar att de är vana vid det här vädret...
 
Har iaf lärt mig åka tunnelbanan (fanns typ två linjer så inte överdrivet svårt). Köpte ett antal tokens, men de är så små (tänk gamla tioöringen) så kommer väl tappa bort alla som jag har kvar.
 
 
 
xx

Kommentarer
Postat av: Veronica

:D :D :D

2014-01-24 @ 12:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0