nothing left but walking down the line

 
Inte micket nytt under solen här borta. Det är snö och förjävligt kallt, förkyld igen och hostar. Det gör mina roomies också, så vi kan i alla fall beklaga oss för varandra.
 
Har dock gjort mitt första prov. Handlade om lite grundläggande principer vad gäller juridik och sådär. Kände att det var ok. Har ju trots allt gått JIKen en gång i tiden... Har äntligen läst Jurassic Park 2 också om någon ville veta. Nähä, inte det?
 
I Kanada har de någon festival som kallas Winterlicious. London har sin egen lilla version som kallas Londonlicious. Det går ut på att man, på alla restauranger, får äta en trerätters middag till ett micket billigt pris. Amy, Jenna och jag tänkte testa detta imorgon, trots sjuklighet. Verkar trevligt. Dessutom är det kinesiskt nyår, vilket verkar micket festligt. Briljerade med mina mandarin-kunskaper bland utbytesstudenterna idag när jag skrev "gott nytt år". De var micket imponerade. Vad de inte visste var ju att jag bad en av killarna från Kina att skriva det åt mig....
/ lurig tjej
 
 
Häromdagen fick vi något mail om att de kommer att debitera oss allihop en okänd extrasumma i slutet av året för att folk har rökt i trapphuset. Jätteupprörd tjej. Om det är något jag har lärt mig så är det att den som vill ha skadestånd ska ange den rättsliga grunden. De angav "breach of contract". HAHAHA, säger bara lycka till att bevisa att alla som bor på den här våningen har brutit mot hyreskontraktet. Tänker inte betala en cent. See you in court liksom.
 
Alltså, livet.
 
 
I brist på värme kikade jag på Marias blogg. Måste ju hålla mig uppdaterad om vad hon pysslar med i Singapore. Såg bilder på när de var vid infinitypoolen på båthotellet som jag skulle ge bort micket pengar för att få besöka. Gick genast in på internet och kollade vad en flygbiljett kunde tänkas kosta, men det var micket dyrt :(
 
 
xxxx

Kommentarer
Postat av: Veronica

Drar dem inte det från depositionen bara när alla flyttar sen? Så gjorde de mot mig och mina för att francois hade sönder rörelsesensorn. :(

Svar: Har inte betalat någon deposition :)))
Stina

2014-01-31 @ 17:38:15
Postat av: Maria

Nu såg jag att du skrivit om poolen - fick svar på min undring!;) Aw vad synd, jag kan tänka mig att det är svindyrt :(

2014-02-01 @ 06:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0