if you're happy and you know it....

 
WIIIIIIIE
 
Verkar gå åt rätt håll. Upprörd tjej kollade återigen KLMs hemsida och inget nytt om min väska. Ringde runt och gnällde hos KLM och Delta och helt plötsligt kopplade de mig till nån som ba "är det ok om de lämnar väskan ikväll eller imorgon?" Känns skönt att den a) inte är borttappad och att b) väskan och jag åtminstone befinner oss i samma land.
 
Saker jag saknar som ligger i resväskan:
 
1. Mina kängor med klack. Man känner sig så micket snyggare i dem.
2. Min hårspray, blå Schwartskorpf. Köpte nån ersättningshårspray här men det var ju det sämsta köpet ever. Idag är ungefär bad hair day #7.
3. Delad plats mellan nässpray/adapter/parfym. Livet skulle vara så micket bättre.
 
 
I övrigt har jag och Veronica funderat på vår fina resa som ska göras i vår. Ska bli så kul. Nästan så att jag önskar att dagarna kunde gå lite fortare.
 
Handbolls-EM började åtminstone bra för Svea. Övertygande vinst mot Montenegro igår. Lite problematiskt men lyckades se matchen till slut. Missar nästa match för har ju en miljon lektioner på onsdagar.
 
Helt seriöst. I min sociologi-kurs... pratar läraren... såhär så att... alla ska.... hinna med att .... anteckna. Han har gjort en PowerPoint men lägger inte upp den på kurssidan. Och tydligen är 90% av det slutliga provet sånt som han säger på föreläsningarna och alltså inte står i boken. Bra pedagogik eller?
 
 
xxx

Kommentarer
Postat av: Anna

hoho följer ditt canadaäventyr med spänning (och en lite smula avsundsjuka) . Men vad är det för fel på världens sociologilärare? :O Min kör istället påattpratai110medkonstigdialekt och vet inte hur en powerpoint funkar så man måste anteckna allt han säger, och ja , tentan va inte på de som stod i boken :P

2014-01-15 @ 18:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0