gone baby gone

 
 
Kan äntligen andas ut och ta det lite lugnt.
 
Har hittat fram till London även om det tog aningen längre tid än vad man trodde. Ni kanske har hört att det har varit snöstorm i New York i helgen med massor av inställda och försenade flyg till följd. Om någon mot förmodan behöver bekräftelse på detta så kan jag meddela att det råder totalt kaos på flygplatserna.
 
Gick fint till New York. Där hade jag en stop-over så hade redan väntat på flygeplatsen i närmare 12 h när de meddelade att flygplatsen skulle stänga för att preparera landningsbanan. Jaha, jobbigt men inte oväntat. Hängde lite på JFK och försökte hitta någonstans att ladda mobilen.
 
 
Efter ett par timmar så öppnades flygplatsen igen men alla plan var ju försenade. Efter ytterligare 5 (!) timmar meddelade de att vårt plan var inställt och att de skulle boka om biljetten. Vad de inte ropade ut var att alla plan var fullbokade eftersom de dragits med tre dagar av snöstorm så jag kunde få flyg först på tisdag (!!). Hade redan varit vaken i 36 h så vägrade bo på flygplatsen i två dagar så jag gick ner till informationen och fick hjälpa att boka en bussbiljett med Greyhound.
 
 
 
Tog visserligen typ 14 h att åka men lätt värt det. Dessutom var jag ju tvungen att ta mig in i Manhattan för att hoppa på bussen så hann gå och kika lite på Times Square som låg precis bredvid stationen. Hann även se CN Tower i Toronto så pluspoäng för sightseeing.
 
På bussen satt jag bredvid en kanadensare som hade flytt till det riktiga London (<3). Han verkade hata typ allt och alla från Kanada och pekade gärna ut alla fel och brister han ansåg att jag behövde känna till. Känns bra. En sak som han dock inte ansåg som ett problem var björnar (framförallt brunbjörnar, typ grizzlies) för de är ju så folkskygga. Han hade bara sett björnar i det vilda vid två tillfällen i hela sitt liv. (Vilket egentligen är helt värdelös statistik för jag har ju sett björnar i det vilda noll ggr)
 
Hittade mitt boende som är sjukt fint (SSSB skulle behöva ta anteckningar) för att vara studentboende. Nu är det dock ytterligare en snöstorm här men jag var tvungen att ge mig ut och köpa sängkläder, täcke och kudde. Hittade en Sears Outlet och lyckades med mitt uppdrag men man kan nog säga att jag misslyckades rätt fatalt med att hitta hem. Efter några fler bussar än vad som behövdes (och typ genomfrusen pga isiga vindar) träffade jag mina roommates iaf. De verkar rätt trevliga, båda är kanadensare och har berättat micket viktiga saker (typ var finns en liquor store och öppettider på den).
 
 

Dör.
 
Ja, om ni nu har orkat läsa ända hit så kommer ni uppskatta det ironiska i att jag kämpar i ca 48 h för att komma hit och imorgon är lektionerna inställda pga snöstorm. Lite kul. Det här är inte London, UK där det krävs 2 cm snö för att skolorna ska stänga utan det är verkligen storm. Nu tänkte jag ta igen det jag har missat av tv-serier och sen sovmorgon i morgon (sova i en säng YAY).
 
 
xxxx

Kommentarer
Postat av: Majsan

Just nu +3 grader och regn i Sälen andra dagen i rad. Yaaaaay............ (Ps har lärt mig åka snöbord woooop

2014-01-07 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0