cold bread



Oki, har varit lite kallt här. Känner att ingen verkar tro att ungdomar kan ta hand om sig själva. Det här är som ett hotell, med reception och rumstädning och allt. Det kallas till och med att checka ut när man flyttar härifrån. Dessutom måste alla ha ett kort laddat med pengar som bara kan användas till att köpa mat så att de inte slösar bort sina matpengar på typ... godis?
 
 
 
 
I tisdags var Jenna, Amy och jag till marknaden som passande nog heter Covent Garden Market. Allting här heter samma sak som "riktiga" London. Är det inte Oxford St eller Hyde Park så är det Themsen. Dock har de också en gata som heter Wonderland Rd, vilket alltid får mig att tänka på Peter Pan. Fint.
 
Igår hade jag en massa lektioner, närmare bestämt fyra stycken. Tre av dem verkar micket intressanta. Den sista verkar vara lite väl inriktad på folk som aldrig har gått på universitetet. Typ hälften verkar gå ut på hur man skriver en uppsats. Läraren spenderade sedan en timme med att gå igenom hur man lär sig hur man bäst lär sig något; genom att se, lyssna eller göra. Orkar inte. Lär byta bort den så att jag kan spendera min tid på något vettigt.
 
Plus att den ligger på en sådan tid att jag inte kan åka och se Johnny Flynn när han spelar i Toronto... som jag dessutom har köpt biljett till, ehehe.
 
 Idag var jag ledig och åkte och shoppade. Min väska är fortfarande hos flygbolaget (hoppas jag, vet ej om de har lokaliserat den) så har inga kläder. Inte nice. Men hade ju reseförsäkring så fick iaf lite pengar som jag kan spendera så jag har något att ha på mig. Får väl se om väskan kommer tillbaka (ber till alla gudar) efter kaoset i New York i helgen.
 
På tal om shopping känner man sig lurad varenda gång man ska betala. Priset som står på prislappen är nämligen utan skatt så man får alltid lägga på några procent. Lär mig tydligen aldrig, blir lika förvånad varje gång.
 
I övrigt så är jag tydligen förkyld så ligger i sängen och tycker synd om mig själv och kollar på Community och Inbetweeners.
 
 
 
xxx

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så gjorde de med skatten i New York med! Himla dåligt!

2014-01-10 @ 12:43:50
Postat av: Maria

Haha kul läsning! Nice att höra hur du har det!:)

2014-01-12 @ 08:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0