breakfast in america

 
Haha, så skönt att bara lalla runt och inte göra något vettigt med sitt liv. 
 
BILDSPEL: 
 
 
Åkte till Washington för att hälsa på min kompis Barry.
 
Här bor Barry:
 
 
 
Många andra ville osso hälsa på Barry men han var inte hemma. Det senaste jag hörde så var han visst i Kalifornien. Lite Buckingham Palace-känsla men i sann amerikansk anda så fanns i alla fall en polisbil på plats och en man stod och läste högt ut bibeln. 

 
 
 
Washington monument kunde man osso se. Rätt lätt med tanke på att inga byggnader i den här stan får vara högre än det. Ställningen man kan se är från när de reparerade monumentet efter någon jordbävning. De var klara för ca 4 månader sedan...
 
 
500
 
 
Passade osso på att hälsa på Abbe. Han var micket mindre i verkligheten än vad jag hade trott...Kransarna är på grund av President's Day som de firar imorgon. I Kanada har de i stället Family Day, säger väl allt om hur de prioriterar...
 
Innan jag åkte så sa jag till Therese att jag packar lätt, så får det inte plats i handväskan så får det inte följa med. Ja, det är asso väskan på bilden. Smidigt. 
 
 
 
 
Stan ser ut ungefär såhär. Romerska pelare och en massa flaggor.  
 
 
Sen har de också ca en miljon statyer. En oproportionerligt stor del av dessa föreställer allas idol: George Washington.
 
 
 
Gick vilse efter att ha tittat på Pentagon, men lyckades till slut hitta till Arlingtonkyrkogården. JFK är en av alla dem som ligger begravda där. Sjukt stort ställe, med hur många gravar som helst. 
 
 
 
 
 
På det stora hela så verkar det vara en trevlig stad, men de bygger och spärrar av överallt så det är omöjligt att hitta. Alltså har väl gått ungefär dubbelt så långt som det var tänkt. Ont i benhinnorna och skavsår från nya skorna, men har ju i alla fall ett par skor. 
 
Delar rum med några fransyskor, det första de frågade mig var om jag snarkade... Tydligen hade de inte sovit något alls dagen innan för personen som sov där då hade snarkat så högt, haha. Många intressanta människor här. De säger alltid "Mam" till en, i Kanada säger de "Miss".
 
 
Och idag börjar tredje säsongen av Wicked Tuna!! Har sett fram emot denna dag sedan... Ja, minst sedan förra säsongen slutade. Och kan inte kolla på det förrän när jag kommer hem till London om en vecka... Råkade dock upptäcka att båda första säsongerna finns på dvd!! Absolut värt $60 att kunna kolla på dem när som helst...
 
 
Näe, tidig morgon imorgon så ska väl gå och sova. 
 
Natti 
 
xxxxx

Kommentarer
Postat av: Maria

Oh härligt!! Hahaha det där med väskan!! Kan inte vara sant asså.

2014-02-19 @ 17:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0