spirit of detroit

 
 Borde verkligen ägna tid åt att plugga/packa/sova men råkade börja läsa Jurassic Park 2 igen.
 
Detroit var intressant. Trodde verkligen att jag åtminstone skulle bli rånad, men klarade mig hem med samtliga tillhörigheter i behåll. Pga obefintlig kollektivtrafik (det är ju trots allt the Motor City) spenderades micket tid med att promenera, längd räknas inte i km utan i mil. Har blåmärken under hälarna. Extremt soligt på eftermiddagen så lyckades ju naturligtvis bränna mig i ansiktet osso.
 
Staden hade faktiskt mer att titta på än vad man kan tro. Gick längs Michigan Avenue (tydligen samma gata som går hela vägen till Chicago, så har redan gått på den förut, ehehe) och här och var såg man övergivna byggnader. Tog mig ut till the Henry Ford museum som hade massa kul saker att kolla på. Där fanns bilen som JFK blev skjuten i och bussen där Rosa Parks vägrade ge upp sin sittplats. Mest fascinerande var dock den gigantiska snöplogen för tåget. Gav mig rysningar och flashbacks till den här fruktansvärda vintern...
 
Folket där älskar sina Redwings. När de hörde att jag var från Sverige så ville alla berätta hur micket de älskar Nicklas Lidström, eller som han kallas där borta: the Perfect Human.






I går var det förfest hos brasilianarna och sen latino-night på Cobra. Fattar inte hur folk lyckas övertala mig till sånt här. Idag har jag faktiskt tvättat och städat lite, imorrn kommer Veronica!!!
 

xxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0