ALLRIGHT NOW, NEVER GONNA LOSE IT

 
Ibland vet man inte var allt börjar och var det slutar. Men i veckan var det en epok som gick i graven.
 
Den 18 oktober 2006 sedde jag, Sarah och Maja Sugarplum Fairy på Debaser Slussen i Stockholm. Vi var 16 år gamla. Det var ju såklart 18 års-gräns så vi fick ha med oss en vuxen för att ens komma in. Det var den första riktiga konserten vi gick på, och sedan dess har det blivit många fler. Det är mitt största intresse och nästan en kärlek i sig.
 
Ni kanske har uppmärksammat att Kristian Gidlund, som spelade trummor i Sugarplum Fairy, har blivit mycket omskriven i tidningar. Han har under lång tid bloggat om sin cancer och hur det är att leva när man vet att man snart kommer att dö. Har nog aldrig läst något så innerligt och personligt skrivet. Han dog i tisdags.
 
Och i lördags var vi ute på Debaser Slussen för sista gången. De måste stänga nu vid månadsskiftet för Slussen ska byggas om. Älskade Debaser, där man har upplevt så mycket och sett så många band och träffat så många människor.
 
Det känns som att allt bara tar slut och lämnar massor av tomrum efter sig. Vet inte riktigt var jag ska ta vägen.
 
 
xx
 
 
P&L och Sugarplum hälsade till Maja och Maja. Mitt hår känns
väldigt blont och det känns som så väldigt, väldigt länge sedan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0