justitia

Kaos på blå linjen i eftermiddag. Eller ska jag säga på ersättningsbussarna för blå linjen. Har aldrig sett så många arga människor. 

SL kunde ju ha skött det bättre, men sedan är det ju inte SLs fel att folk väntar i över en timme istället för att utnyttja resegarantin och ta en taxi efter 20 minuter. Då kommer man komma en och en halv timme för sent för att hämta ungarna på dagis, så är det. Know your rights. 

Personligen har jag spenderat dagen med att sova ikapp, läsa lite i Ekelöfs komedier, promenera runt i Gamla stan och filosofera över världen.

Imorgon tänkte vi hänga i Solna tingsrätt. Research inför rättegångsspelen. JT tappade allt förtroende för rättsväsendet när jag i helgen berättade för honom att domare i Sverige varken har svart rock eller klubba. 

I övrigt kan jag rapportera att mina orkidéer har återuppstått från sin dvala och nu blommar igen. Hur gick det till?? Min murgröna har vuxit ungefär en halvmeter sedan jag köpte den. Rena djungeln här numera alltså. Ni kan kalla mig Mowgli. 


xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0