do i wanna know ?


Promenerat runt halva Solna idag. Trött i fotarna. Hade en miljon saker att göra (tror det kallas ärenden) men insåg att jag hade glömt laddaren på annan ort och telefonen närmade sig döden så gick och köpte en laddare till istället. Värt.

Sen sorterade jag alla mina papper för att slippa plugga. Asso, inte för att vår kurslitteratur i vanliga fall brukar få en att skratta högt men den här gången har de slagit något slags rekord i tråkighet. Oläsbara.

Något som däremot är läsbart är min blogg. Läste lite gamla inlägg och herregud, jag borde ge ut en bok. Oerhört välskrivet, jag förväntar mig Nobelpriset - minst. Asso, eftersom man med tiden har glömt vad man har skrivit så är det som att läsa en blogg av någon med lika bra humor som jag.


I övrigt filosoferar jag vidare över livet i största allmänhet. Har fastnat i ett cirkelresonemang där meningen med livet skulle vara att komma på vad som är meningen med livet. Ett enkelt, men otillfredsställande svar som inte kan accepteras.

Har vandrat vidare till att det då skulle ha något med acceptans att göra, att meningen med livet är att kunna acceptera att livet ser ut som det gör (dvs vara nöjd med sitt liv). Men eftersom människor aldrig någonsin blir helt nöjda så skulle det innebära ett ouppnåeligt mål. I brist på bättre slutsats är livet även fortsättningsvis meningslöst, men jag jobbar på det!



xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0