if this is a rom-com... kill the director

 
please.
 
 
Oki, idag tänkte jag boka flygbiljett till Kanada då.
 
Gick till Ticket och de gav mig det fantastiska priset 11 000 kr. Kändes lite micket dyrt så då gådde jag till Kilroy och fick flyg för 8 500 kr. Hm.
 
När jag satt där och diskuterade med hon som jobbade på Kilroy började vi fundera på om det kunde bli problem med visum. Till Kanada? Nej, nej - där är det ingen fara. Där får man stanna i 6 månader utan visum och man får då även studera.
 
En annan sak är ju då USA som verkar vilja jävlas med världen så micket som möjligt. För att mellanlanda i USA behöver man ESTA - som inte är ett visum - men det gäller bara i 90 dagar. Och tid som spenderas i Kanada räknas till dessa dagar så fastän jag bara mellanlandar i New York ett par timmar så kanske jag måste söka turistvisum  för 1 100 kr eftersom jag är i KANADA i mer än 90 dagar.
 
Jesus.
 
I alla fall.
 
Man kan maila U.S. Customs and Border Protection och fråga vad som egentligen gäller. Mailar och möts av detta:
 
Thank you for contacting the CBP Information Center. Due to the lapse of appropriations and the emergency furlough, our center is temporarily closed.  Your question, complaint or concern will not be answered until the government re-opens and in the order in which it was received. Thank you for contacting the CBP Information Center. #131014-001471
 
 
Vad i helvete. Trodde nog inte riktigt att det skulle påverka mig att USAs regering stängde ner. Har väl aldrig varit något fan av republikanerna men this time it's personal.
 
 
Motarbetad tjej.
 
Åker till Västerås och jobbar istället.
 
 
 
xxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0