can't start a fire without a spark



Haha, kan Skärgårdsdoktorn vara mer bäst eller? Har kollat på det halva kvällen ungefär. Mysigt program, ska flytta ut i skärgården omgående.

Annars har jag idag mest gjort mitt bästa för att irritera folk. Typ skrivit "Jag har några frågor" i ett mail och sedan följt det med cirka 15 frågor som det kommer ta åtminstone en arbetsdag för mottagaren att svara på. Men behöver man svar så...


Men asso SVT. Vad hände? Alla de bästa programmen gick där. Sunes jul, Pistvakt, På Spåret. Och nu även Skärgårdsdoktorn. Om ni producerar mer sånt ska jag aldrig någonsin mer klaga på ert galna påhitt med tv-licens för datorer och smartphones (som antagligen går till att finansiera något spektakel, läs Melodifestivalen).


På tal om spektakel, Peace & Love har visst gått i konkurs också. Vad är det som händer bland festivalerna?? Nästa år kommer det väl bli ännu värre för nu vågar ingen köpa biljett i förväg eftersom chansen att få tillbaka pengar vid en konkurs är ungefär... Liten.

Tur att man har blivit gammal och tröttnat på camping (verkar ju tydligen hellre sitta hemma och titta på Skärgårdsdoktorn nuförtiden). Då är det ju bara Way Out West som gäller, och där finns det bara vegetarisk mat, vilket är lite av en nål i ögat eftersom jag inte gillar att få andras värderingar nedkörda i halsen. Hm.

Det mest ironiska i det hela är att SJ är huvudsponsor till Way Out West. (I år kommer det bara att serveras vegetarisk mat på SJs festivaltåg.) SJ, jag hatar er så innerligt. Klart ni måste höja priserna hela tiden eftersom ni nödvändigtvis ska sponsra festivaler. Med tanke på den förmögenhet jag har lagt på SJs tåg kräver jag att få gå gratis på Way Out West. Tack på förhand.


xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0