what would you do if i sang out of tune?


Förstår inte hur jag alltid lyckas låta det gå en vecka mellan uppdateringar.

Förra helgen (åh, det är så länge sedan att jag knappt minns) firade vi Johan som fyllde år. Vi var på Garbo och dansade och åt mat (inte i den ordningen), vissa sjöng karaoke och vissa blev lite överförfriskade. Det hela slutade dramatiskt, men alla hittade hem till slut. Det var kuligt.

På lördagen ringde JT och frågade om jag ville dricka öl i Skarpnäck. Såhär i efterhand kan man ju konstatera så många fel i den frågan att man kan gråta. För det första: Skarpnäck liksom. Så långt söderut i stan kan man ju inte vistas... väl? Vågade mig iaf dit och mina misstankar besannades omgående. Gick ut från tunnelbanan och en micket trevlig onykter man hälsade på mig, varpå han micket argt bad mig hålla käften. I övrigt verkade det väl helt ok. Hittade JTs och Eminas lägenhet och den var iaf fin.

I killarnas värld betyder "dricka öl" tydligen bygga ihop möbler från Ikea. Och garderoberna de hade köpt var 5 cm för höga och lika micket för breda, så när jag kom dit höll de på att bygga om sängen (!). Suck. Så det var efter midnatt när jag äntligen fick dricka öl. Och då hade de inte ens någon öl så de fick blanda groggar istället. Så alla kan ju gissa vem som fick köra när de skulle köpa verktyg dagen efter. Diska efter dem fick jag också göra. Men de bjöd på mat. Det var vänligt.


På måndagen började nya kursen. Den handlar om fastighetsrätt. Kul med massa gamla kartor, hihihi. Har lyckats med ovanligt hög närvaro den här veckan. Stolt. Schemaläggaren har äntligen fattat att föreläsningarna ska ligga sent. 15-18 är perfekt.

I övrigt har jag tvättat och - hör och häpna - till och med lagat mat till middag (!) och matlåda (!!) (ni får applådera) och pluggat. Tur att Wicked Tuna har börjat gå igen så jag har något att roa mig med. Internet funkar inte på min dator och det känns extremt jobbigt. En miljon, prinsessan och halva kungariket till den som fixar! Därför måste jag skriva såna här uppsatser till bloggen på telefonen och det är i det närmaste omöjligt. Är ju sjukt sämst på att skriva på IPhone och när jag väl lyckas skriva ett ord rätt slår auto-correct till och ändrar. Seriöst, det tar ju timmar. Om det inte vore för att jag använder bloggen för att gå tillbaka och kolla vad jag gjorde en viss dag ibland (fantastiskt minne, men kort) skulle jag nog bli tvungen att lägga ner verksamheten. Man kan ju inte spendera mer tid med blogg än med plugg...

Imorgon är det fredag igen och jag ska först till skolan i en evighet ( inte bryta den vinnande trenden) och sen till Västerås. Fint.


xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0