the brightest light



Oki, här följer ett sentimentalt inlägg som handlar om att fästa sig vid materiella ting. Känn er varnade.


Idag skrotas tyvärr vår fina Subaru (även känd som WAW). Mamma och pappa blev påkörda (medan de satt i bilen asso) i Hallsta i helgen. Tur i oturen att det gick bra, men det skulle kosta mer att reparera än vad bilen är värd, trots att skadan vid första anblicken inte såg särskilt allvarlig ut.

Det här är alltså bilen vi har haft sedan jag var 14. Det är bilen som jag och syrrorna lärde oss köra med (stackarn). Det är bilen vars välbekanta lyktor man så många gånger har stått och spanat efter för att få skjuts hem. Det är bilen som har varit med oss på alla resor till Sälen, Östersund, Norge, Göteborg och någonstans blev det nästan som en familjemedlem.

Den bästa platsen i världen är hemma. Det är den tryggaste platsen som finns och WAWen är en del av hemma. Så det är tråkigt. Men nu ska vi begrava honom äppelträdet så ses vi väl i Nangijala sen.



Avslutar med ett citat från Calle:

"Mamma, du fäster dig ju alltid vid saker, typ schampoflaskor"



xx


Kommentarer
Postat av: sam mattson

åh jag känner sorgen!



har du sett va min pappa har gjort med gammelmor-pilrot??? skandal!

precis såhär: http://www.youtube.com/watch?v=rdZ2BK-dkGc



nu inser jag ju att en bil och ett träd inte är samma sak.

2012-05-25 @ 22:32:26
URL: http://samharam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0