like a boss



Tenta-vecka igen.

Tänkte låsa in mig och plugga 24/7 7/24, men var tvungen att sova lite först.
Och kolla på Game of Thrones. Och sen är det väl lunchdags kan jag tro.


I helgen var jag och pappa i Stockholm och kollade hur micket man kunde packa in i nya bilen, dvs hämtade alla mina saker som jag hade kvar i lägenheten. Fick med det mesta men glömde naturligtvis spritflaskorna. Vilket öde. Så adressen stavas numera "IRSTA".



Igår var vi hos mormor på mors dag, och min kära moster gjorde illa foten. Så medan hon var på akuten var jag hemma hos kusinerna och bråkade lite med dem, eh tog hand om dem. Det är så praktiskt med femåringar. Omvänd psykologi funkar alltid och de litar alltid på vad man säger.

Emil ville ha köttbullar och makaroner så jag och Calle lagade mat. När vi hällde upp makaronerna i durkslaget utbrister han "Men det där är vattenmakaroner, jag äter bara mjölkmakaroner!" Jag och Calle tittade på varandra och gjorde sedan det som varje trött barnvakt/storebror hade gjort: hällde på lite mjölk. Emils ömdöme var "det smakar inte som vanligt". Men han höll med när vi sa att det var mjölkmakaroner, det hade han ju själv sett...

// duktig au pair  



xx

P.S Var det någon som såg vilken låt som vann Eurovision?? Måste ha missat det asso. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0