you know you could have been here, honey

 
ETT MYSTERIUM
 
 
 
Har fortfarande inte lyckats lösa mysteriet. För några helger sedan fann jag i min ficka en snus och ett kvitto. Sjukt arg tjej. Vem fan lägger snus i min ficka?? Nä. Oacceptabelt. Jakten på uslingen har börjat.
 
 
Ledtrådar:
 
Här har vi ju faktiskt en bra ledtråd: kvittot. Vår bov har den 22 maj, kl 16:51, köpt cigaretter av märket Blend på Ica Haga. Den skyldige har betalat med ett VISA-kort, så de fyra sista siffrorna står på kvittot.
 
 
Omständigheter:
 
Den 22 maj var jag i Stockholm, men jag återvände till Västerås till helgen. Det finns totalt fem personer som skulle kunna vara skurken; två som jag träffade på fredagen, två som jag träffade på lördagen, och en som jag träffade båda dagarna.
 
 
De misstänkta:
 
Jonh: Träffade båda dagarna. Siffrorna på VISA-kortet stämmer dock inte med varken hans nuvarande eller föregående VISA-kort.
Jocke: Fredag. Hävdar att siffrorna inte stämmer. Röker inte heller Blend.
Emil: Fredag. Har inte snusat sedan högstadiet och har inte köpt cigaretter med kort. Medger dock att han har ett VISA-kort, men vägrar delge de fyra sista. Micket misstänksamt.
Alex: Lördag. Siffrorna stämmer inte. Har ej varit på Ica Haga vid tiden för brottet.
Plast: Lördag. Har ett Mastercard.
 
 
Vem kan det vara?? En teori är naturligtvis att två av dem är i maskopi och har begått brottet tillsammans: ex en av dem köpte cigaretter och en av dem bidrog med snus. Ett såhär allvarligt hot mot samhället måste utredas, och den skyldige måste straffas. Allt jag behöver är tre vänner och en hund som heter Tim, sedan ska nog mysteriet kunna lösas.
 
Om ni vet något om denna incident, eller har några tips som kan hjälpa utredningen, kontakta genast [email protected]
 
 
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0