att skriva en uppsats

 
 
Det här med att blogga under sommaren är ju som bekant min starka sida. Tänkte att jag drar ett uppsatsinlägg som vi kan kalla "Saker Stina har funderat på".
 
 
För det första kan vi konstatera att jag har jobbat även denna vecka. Det är roligt, även om man missar andra roliga saker, typ som att åka till Kebnekajse. Ack, vilket öde, jag som älskar vildmark!!
 
Däremot missade man ju även Bruce på Ullevi. Uppriktigt lessen tjej. Skällde nyss ut Friday för att hon lissnar på honom när jag är i mitt upprörda tillstånd. Tydligen är hon lika upprörd (därav lissnandet). Det roliga i historien är att vi, som pappas födelsedagspresent, såg honom på Ullevi 2008 och då kände igen cirkus två låtar, varav en var den första han spelade. Eftersom konserten pågick i ungefär tre timmar var vi rätt uttråkade, Maja somnade till och med. Vänta bara till nästa gång, då är vi där!!
 
 
Om någon har missat det (på tal om arenor) så har OS börjat också. Är väl ungefär den miljonte personen som säger det, men drottningen har humor. Roligt. Kul att se både Paul och Arctic Monkeys på invigningen. Sporter som är roliga att titta på: gymnastik, simhopp, friidrott och naturligtvis handboll. Sverige vann stort mot Tunisien idag!! Visste att vi bara behövde få tillbaka Källman i laget. Gymnastik och simhopp är kul att kolla på ("jag önskar att jag kunde göra sånt där!") men det är ju omöjligt att få det rättvist eftersom det avgörs genom poängsättning. (Se Stick It så förstår ni vad jag menar)
 
 
Har varit på Ikea med Mordor häromdagen. PERSONALRABATT!!!!! Handlade dock bara för 85 kr så sparade väl en 10 kr kanske. Gick runt och hittade en massa saker jag kände att jag behövde men sa att jag bara skulle köpa "det absolut nödvändigaste som jag inte kan leva utan". Fick med mig en kudde. Som jag nog kan leva utan om jag skulle försöka.
 
Om någon förresten undrar så är min hylla ihopbyggd nu! Den ska bara målas och så ska man väl hitta på ett sätt att hänga upp den på väggen också. Designen har ändrats lite under tillverkningen men nu är den vacker. Tror stenhårt på att ta hjälp av dem på jobbet och designskydda den, och sedan sälja in hyllan till Ikea och bli rik. Tänk er att ni slår upp Ikea-katalogen och ser "Hylla STINA" eller något annat fyndigt (ehe) namn. / Realist
 
 
Tydligen får inte Miss J, Mr Jay eller Nigel Barker vara med i nästa säsong av Top Model heller. Och i Greys Anatomy är Lexie och Teddy utkastade från serien. HEARTBREAK. Orkar inte, vad ska jag nu titta på?? Jon Snow, jag menar GAME OF THRONES börjar ju inte förrän i vår :(
 
 
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0