NOT GUILTY


Sprang på stan och köpte massa - eh - saker som jag absolut - eh - behövde.

Här kommer en bild på vad jag köpte:



Eh, inte. Finns väl inget i hela världen man kan bry sig mindre om än vad folk har köpt för saker. Den här bloggen håller högre standard än så...........


I alla fall så har jag funderat över det här problemet med skuldkänslor efter att man har shoppat. Nu brukar det inte drabba mig eftersom jag undviker shopping så länge det är möjligt, men ibland händer det. Naturligtvis har jag utvecklat en, inte alltför invecklad, strategi för att undvika problemet.


STRATEGI FÖR UNDVIKANDE AV SKULDKÄNSLOR VID SHOPPING

1. Köp något du egentligen inte vill ha (eller om det känns dumt, så köp fel storlek/färg).
2. Ta med hem, och tänk hela tiden på att du kommer att lämna tillbaka prylen nästa dag.
3. Lämna tillbaka vid lämpligt tillfälle och vips så har du sparat massa pengar. Asbra.

MEN GLÖM FÖR GUDS SKULL INTE KVITTOT.




xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0