konsten att kategorisera



Kategorierna på den här bloggen är helt fantastiska. Hur har jag lyckats? Inte alls, nej.



"huhu" är den vanliga kategorin. Micket bra och neutralt namn om än inte så kreativt.

"inte seriöst" är kategorin för saker man bara inte tar för allvar. Används inte så ofta för jag tar mig själv på högsta allvar.

"seriöst" är vad man skulle kunna tänka sig motsatsen till förra kategorin. Så är inte fallet. Här är saker som får något av följande svar: "(lyckligt) seriöst?!", "(uppgivet) seriöst...?", "(argt) men seriöst?!!" eller "(sarkastiskt) seriöst...".  

"krig". Aningen arg kategori. Är det inte VL som är objektet för, eh, irritation så är det SJ eller facebook eller något pm som måste skrivas.

"lägg ner" är en light-versionen av föregående kategori. För tillfällen när man inte orkar vara arg, man bara suckar åt eländet.

"va?" är micket bra för tillfällen när man inte riktigt vet vad man pratar om.

"saker som jonatan och anton säger" innehåller precis vad titeln säger. Vissa saker förtjänar att förevigas. Dock hamnar även de andra killarnas visdomsord här.

"uppenbarelser" är saker som man inser/upplever och hör änglarkörer. Typ JSK, Bright Eyes på Debaser, en gratis cola på bistron samt Mr Kebaby.

"stinas livsstilsguide" är mitt livsverk. Löser alla livets stora gåtor.

"planer för världsherravälde" är inte så innehållsrik. Har bara lyckats komma på två steg än så länge (1: skaffa en kalender och bli organiserad, 2: lära mig franska för fransmän kan inte engelska)

"wildlife" är micket bra sorterad. Där finns en massa inlägg om hur jag nojar över djur av olika slag, vilket är en väldigt stor del av mitt liv ja.

"hjälp" - har ingen ordning alls. Man skulle kunna tro att att det är ett rop på hjälp (vilket förmodligen var grundtanken) men den innehåller så skilda saker som en London-resa, tenta/pm-ångest, gratulation till Callepalle på 13 års-dagen (wtf) samt historien om hur jag sprang in en blind person.




Hade man tänkt på det lite tidigare hade man ju kunnat göra något åt den här röran. Hm.



xx

Kommentarer
Postat av: Veronica

MR KEBABY!!!!!!!!!! <3 <3 <3

2012-02-09 @ 00:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0