lege ferenda


Tenttta imorrn. Ångest.

Orkar inte fundera mer. Skadeståndsrättsboken dödar mig. Nästa gång jag ser Radetzki på Juridicum ska jag stirra micket argt på honom.

Åkte till Stockholm och upptäckte att jag inte hade något alls i kylskåpet. Lessen hungrig tjej. Tydligen har jag vid något tillfälle lagat riktig mat och fryst in i frysen för precis sådana här tillfällen. Jag bara älskar mig själv ibland.

Naturligtvis borde man plugga men det är en dokumentär om West Memphis 3 på SVT1. Det rättsfallet är en av anledningarna till att jag valde juridik. I början av 90-talet mördades tre pojkar i West Memphis. Tre ungdomar (varav Damien Echols är den mest kända) dömdes på väldigt tvivelaktiga grunder (typ satanistiska ritualer - det är självklart i det amerikanska bibelbältet) och under de nästan 20 år de satt i fängelse (Echols satt på death row) har det blivit mer och mer troligt att de är oskyldiga. De släpptes till slut efter att ny dna-bevisning kommit fram, men det visar rätt bra att rättssystemet alltför ofta inte fungerar som det ska och det behövs folk som bryr sig.


xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0