A'INT NO MOUNTAINS HIGH ENOUGH??


Blogging on the go osv.

Har nu turnerat runt halva Norrland (inklusive nån fyr i en Laleh-låt) och kan konstatera att antingen så finns det inga berg och renar eller så har jag varit på fel ställen.

Har hängt i Piteå de senaste dagarna. Har ätit palt och kollat in Pite havsbad så är nu så gott som infödd norrlänning.

Johanna flyttade upp i söndags så jag hängde på. Hoppas du ska trivas med alla söta hipsters och blivande rockstjärnor! Vi kollade på the Boat That Rocked som är en fantastisk film med ett ännu mer fantastiskt soundtrack så har nynnat på Eleanore av The Turtles i några dagar. Kan varmt rekommendera ett besök hos henne för hon är ägare till jordens bästa luftmadrass.

Har äntligen besökt Stina också, bara 7 år senare än utlovat. Vi har bland annat spelat det högst beroendeframkallande spelet SongPop. Spontanitet i sin renaste form när Stina bestämmer sig för att plugga trots allt cirkus en vecka före skolstart. 2h senare har hon genom en kompis fixat lägenhet. Fantastiskt!


Nu åker jag tåg hem mot trakter där det fortfarande är sommar. Eftersom det inte går tåg till Piteå fick jag se Luleå också (vissa ställen två ggr!). Sen går ju tågen till Stockholm via Boden som ligger... norrut... Bra där.

På grund av snålhet (ekonomisk) bokade jag sittplats, det skiljde ju.... 150 kr... 16 h är väl inget. Gråt. Så jag tänkte umgås med min kära Iffon och SVT Play, samt den fantastiska "sukiyaki"-listan på Spotify (60-tal only förutom Seasons in the Sun som är så bra att den fick vara med ändå).

Den stora frågan är om detta inlägg någonsin kommer att publiceras åt eftervärlden eftersom Telia för första gången någonsin svikit när Internet inte funkat under vissa partier på denna resa genom de djupa urskogarna. (Var tvungen att fundera på om jag hade glömt att betala telefonräkningen)


xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0