bildspel: LONDINIUM


Några år senare men yess.






Kuligt att Stina lyckas bo cirkus fem minuter från Blake Rd där jag bodde ja.
Kan väl konstatera att man kände sig hemma vid tubstationen och polackaffären, ehe.





Ut i Camden på fredagen och sedan The Borderline på lördagen. Alltid intressant folk ute. Bandet jag ville se på Flowerpots nya (ej att rekommendera) ställe hade tydligen ställt in. Samt så lyckades jag även missa Sparrow & the Workshop. Lyckad/ledsen tjej. Men det går att roa sig ändå, ehehe.  
Svårt att övertyga vissa om att man inte pratar tyska dock...





Bästaste platsen på dubbeldäckarna: längst fram till vänster. Dagens tips.

Söndagen begav vi oss ner mot Trafalgar Square för att fira Saint Patrick's Day. Missade dock paraden, väldigt lyckat. Begedde mig sedan av på egen hand och hemsökte Sohos små gränder och affärer och även en tur till Angel för shopping. Sedde alla bussar, exempelvis 73, 67 och 243 som påminner om Marie och Stoke Newington. Saknar den lilla filuren. Samt alltid spännande att räkna hur många ortodoxa judar man ser i Stoke Newington.






Återförenade Stina med hennes telefonkiosk. Ehehehe, dör.





När det blev måndag var inte klackarna i mina älskade skor i skick att kallas "klackar" längre. De dödade min hälar något in åt helvete så blidde en tur till Primark i Wood Green. Tur att jag inte hade en nästan för tung väska redan, eh. Lyckades iaf köpa skor (tack GODE Gud) och lite annat ehe.

Pickenick i Finsbury Park där jag tog avsked av skorna (grät naturligtvis floder) och blidde attackerad av en hund som snodde min macka!! Oki, asso det var en liten hund men med tanke på hur micket jag älskar (eller va) hundar så var det en nära döden-upplevelse. Behöver terapi tror jag. Fick iaf 2 pund av ägaren som ersättning för mackan. Chockad/hungrig tjej.





En snabbtur till Brick Lane och Rough Trade där jag hittade Alex Turners solo-EP. (Den är asbra om någon mot förmodan vill veta) Sedan begav vi oss mot Sloane Square där vi skulle se en pjäs med Johnny Flynn. Hade krigat på morgonen för att få biljetter och efter några hemskt sekunder då vi trodde att det var utsålt lyckades vi få två biljetter. Asbra.

Ett rätt rikt område om man säger så. När vi hoppade av bussen kände vi oss lite malplacerade. Alltså jag menar på den nivån att man började fundera på om folk stirrade på oss för att de var arga för att vi förstörde områdets estetik eller något, ehehe. Välklädd tjej.

Pjäsen var iaf massa kulig. (Och Johnny var söt, hoppas jag lyckades få över Stina på den Johnny-positiva sidan) Handlade om en forskare som inte tror på att det är pga människorna som temperaturen stiger för det finns inga bevis. Johnny spelade en av hennes studenter som hade svaga (ehum) skuldkänslor för att han bidrog till växthuseffekten, haha.



På tisdagen hittade jag på mitt flyg på Stansted. På tåget dit läste jag i Metro att Jedward (<33) ska representera Irland i Eurovision Song Contest. YESS!! Dör, de kommer bli diskade för att de är för dåliga typ.

Väl hemma innebar kvällen att vi åkte till Östanbro där det blev väldigt festligt och eh ja, det går sällan som man tänkt sig. Slut på sammanfattning, hej!!



xx

Kommentarer
Postat av: sam mattson

wöuw! bästa resedagboken :D

2011-04-01 @ 11:19:04
URL: http://mattz.blogg.se/
Postat av: sam mattson

wöuw! bästa resedagboken :D

2011-04-01 @ 11:19:29
URL: http://mattz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0