ang. läskigt bibliotek



Ska skriva en skräckfilm baserad på mitt liv. Idag sprang jag runt och härjade på ett flertal bibliotek i Uppesala i jakt på böcker. En av dessa böcker fanns i "Öppen samling" på Carolina Redivia.

Jaha, hissen upp till 9:e våningen där det är lika ödsligt som motorvägen klockan 4 på morgonen. Golv som ser ut att höra hemma på sjukhus och täta rader med uråldriga bokhyllor som ser ut att ha varit gamla redan på femtiotalet. Halvdunkelt ljus så man bara väntade på att någon seriemördare/spöke skulle hoppa fram och orsaka en alltför tidig död. Dessutom gick jag lite vilse för man sedde inte dörröppningarna.

Jesus.



I övrigt ska jag till Högkvarteret nu och leka med Reyier och Holmström.


xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0