irritation



Yay, tillbaka på jobbet. Här tar vi inte hänsyn till att man håller på att tillfriskna från allvarlig sjukdom (dock inte malaria) utan massa att göra. Efter att ha skrivit rent en översättning på 17 (utan att överdriva) sidor som jag har haft att göra i typ veckor så har jag fixat brev till PRV (Patent- och Registreringsverket för er oinsatta) samt översättarintyg så nu blir det sen lunch. Tänkte dock först göra en lista över saker jag irriterar mig på på fb.




1. Folk som skriver "hard work, work" när det handlar om sitt jobb (inte nog med att det är exempel på extremt dålig fantasi att upprepa sig, det får mig att nynna på den förjävligt dåliga låten)

2. Folk som skriver att de har gjort en god gärning. (Gör det dramatiskt istället och få det nonchalant att låta som om du har räddat världen och gör det ungefär tre gånger i veckan)

3. Folk som skickar massa evenemang som man "bör" gå med i typ "utrota svälten i Afrika". Visar hur micket folk egentligen bryr sig om den där jävla svälten i Afrika när allt de gör är att klicka "ja" på ett jävla evenmang på facebook.



Bra, hej

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0