i only fight with you because i love you



Fredagen spenderades mestadela genom att bråka/diskutera under tiden vi gjorde följande aktiviteter: 


1. kolla på när pojkarna var lite för entusiastiska när de spelade The Impossible Game (vilket var massa tråkigt).

2. diskutera Harry Potter. Bella och jag tyckte att sista kapitlet sög och Jonh och Granis tyckte inte det. Glömde alldeles bort att det inte går att diskutera med de här pojkarna eftersom de utgår ifrån att alla tjejer har fel.

Intressant nog så var det jag som tyckte att det var dåligt för att det inte är realistiskt att alla gifter sig med den de blev kära i när de var 17 och lever lyckliga i alla sina dagar, samt döper sina barn till något så idiotiskt som "Albus Severus" (var är skilsmässorna, alkoholisterna, de homosexuella etc??) och killarna som tyckte att det var fint med ett lyckligt slut. Jag var tydligen bara bitter.

Vilket - iofs - är den mest passande beskrivningen av mig någonsin, men i det här fallet var det ju lite irrelevant. I'm a realist etc. Dessutom diskuterade vi ifall squibs kan se dementorer. Jonh sa att de kunde det men jag sa att de inte kunde och jag hade rätt (kolla J. K. Rowlings hemsida) men nä självklart hade jag ändå fel. Killar alltså. Dessutom blev de jättearga när vi gömde kontrollen för att de inte skulle spela Impossible Game något mer, haha.

3. spela Alias. Då var även Emina och JT med och jävlar vad det tog hus i helvete när vi var oense om reglerna. Men det var lugnt för tjejerna vann iaf.




P.S. Ikväll blir det krogen / taggad tjej.

Kommentarer
Postat av: sam mattson

jag ghåller fakjtikst med dig på den andra punkten!

det kändes typ som om JK Rowling va tvungen att skriva ihop det där övermänskligt lyckliga och otroliga slutet för att göra sina publishers nöjda, och liksom knyta ihop säcken. för fyyfan om alla småkids skulle behöva undra hela sina sketna liv hur det sen gick för harry potter och gänget... nej då är det bättre om de i boken fortsätter vara bästa vänner och göra en enda stor familj.

fett lamt slutkapitel, ska nog riva ut de sidorna. haha lol

2011-04-04 @ 15:45:28
URL: http://mattz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0