jag är en astronaut



Märks att det är höstlov när både Maja och Friday fortfarande sover när jag går upp. Iofs råkade jag gå upp vid halv 9 bara för att jag var uttråkadd.

Det är bra att ha två systrar för man kan låna massa saker av varandra. Vi är vana vid att förhandla och samarbeta i det här huset. Frågor som "Får jag låna XX?", "Kan du XXX?" eller "Kan du skjutsa mig till XXX?" möts oundvikligen av "Vad får jag för det?". Då måste man erbjuda något tillbaka. "Ok, jag hämtar två colaburkar om du tar fram två sugrör" eller "Ok, du får 20 kr" eller "Jaja, du får låna mina skor om jag får låna din jacka".


Detta ledde idag till följande diskussion:

Frida: Stina, kan du cykla till macken och köpa mjölk?
Jag: Vad får jag för det?
Frida: Jag gör plättar till oss allihop.
(här var jag såld)
Jag: Ok, men du får betala hälften.
Frida: Deal.


Micket praktiskt.



Igår lekte jag med Jonatan och Anton. Vi skulle ut på krogen så det blev förfest i Högkvarteret med bl.a en flaska Tequila. Dock failade vi lite när vi kom ner på stan så slutade med att vi inte gick in någonstans. Men som alltid med de där två så hade vi massa kuligt ändå.

Häromdagen var jag och samma två gossar hemma hos Anton och spelade SingStar av någon anledning. Hörde Anton och Jonh framföra den mest fantastiska versionen av Dancing Queen som någonsin har gjorts... Min och Jonhs duett på Super Trouper var också rätt... fin. EH.



God afton


xx

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tvivlar STARKT på att det var fint eftersom jag hört dig sjunga ett antal gånger..



Tänker bara säga:

"Eeeeeen daaaaga är priiiinsen hääär."

2010-11-04 @ 21:06:17
URL: http://aftereight.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0