art for art's sake



En dag i konstens tecken.

Skriver föredrag om Claude Monet till franskan i morgon. Men pappa tvingade ut mig i garaget för att måla. Har efter dessa två aktiviteter lyckats få 3 insikter, hälla ungefär 2 liter vit färg på pappas fleecetröja (det var kallt i garaget) samt använda en hel rulle maskeringstejp. Duktig.

Fick ringa pappa ungefär 25 ggr och fråga "HUR GÖR MAN??". Blidde dock vackert i slutänden, trots att det målades mer utanför och på golvet, bänken och fleecetröjan osv.


TRE INSIKTER (i ordningen jag fick dem):

1. Det är ingen slump att man av substantivet "konst" bildar adjektivet "konstig".
2. Jag ska bli målare!
3. Jag ska nog inte bli målare...



Min nya sysselsättning när jag är hemma ska bli att vänta på den gröna postbilen.
Snigg brevbärare



xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0