kulturell



Ack, så trött man kan vara. Jobbigt med helg.

I fredags lekte jag med Siri och Johanna i Highbury & Islington. Först besökte vi en park. Den var fin. Eh. Sedan gådde vi till Buffalo Bar. Träffade andra svenskar och döm om min förvåning när kvällens dj börjar spela Håkan fucking Hellström. Inte ens i London slipper man ifrån honom!! VAD ÄR DETTA? Visade sig att nyss nämnda dj var svensk. Logiskt och bra.







På väg hem så tänkte jag byta buss i Muswell Hill. Ett tjejgäng kommer springande och säger att BUSSEN KOMMER INTE. Åh nej vad trevligt. Snart visade det sig att dessa tjejer alla bodde åt samma håll. Några bodde på vägen mot Bounds Green, men en bodde på samma gata som jag och två bodde på en anslutande gata. Haha, yayyy nya vänner, grannar och promenadvänner. Hysteriskt roliga och de föreslog att vi alla skulle ut nästa helg.



Igår bestämde jag mig för att vara kulturell och utvecklas som människa blabla. Tog sikte på British Library vid Euston. De har just nu en utställning av gamla kartor. Älskar att kolla på kartor och jämföra hur saker förändras. Som jag och Johanna kom fram till härom veckan så är det ju dock mest intressant att se kartor över saker man känner igen. Typ Västerås, Sverige eller ja London. Såg en karta över Europa där "Westeros" var utmärkt och en annan där allt stod på latin så där stod det minsann Arosia. Mårten hade klickat på "gilla" på Facebook.







Det absolut bästa var souveniraffären. Älskade ungefär allt. Men höll i pengarna eftersom jag i London redan har lyckats införskaffa en gammal stjärnkarta över norra stjärnhimlen och en annan gammal karta över London.

Sedan strövade jag längs Tottenham Court Rd och Oxford St till Hyde Park för att vänta på Marie. Hade nog lite för roligt i fredags för slutade med att vi pickenickade i parken tills vi begav oss hemåt eftersom vi inte orkade mer. Rätt tidig kväll, hah.



Denna dag träffade jag Marie vid Trafalgar Square. Vi åt pizza vid Leicester Square och sen promenerade vi upp till British Museum för att vara mer kulturella och utvecklas som människor osv osv. Älskade utställningen om indianerna. Sedan blev jag lite lycklig när jag insåg att de hade ett rum med mumier. På min lista "SAKER SOM JAG VILL SE PÅ MUSEUM" står mumier precis under dinosaurieskelett. (Detta innebär att jag har sett allt på listan nu eftersom den endast uppgick till dessa två saker)







Måste dock påpeka att det var något makabert med ett rum fullt av turister som gick runt och kikade på döda människor. Över huvudtaget så är hela muséet lite obehagligt. Det är som ett enda stort monument över alla prylar som européer har stulit från andra länder. Hela Egyptens kultur bland annat, kändes det som. Sen surar de över att egypterna vill ha tillbaka saker som tillhörde deras förfäder... Förslavade Afrika, invaderade Australien och Amerika och dödade ungefär alla som bodde där innan . Alltså förlåt, jag kan inte vara stolt över Europas historia.

Fika och promenad upp till Camden innan spöregnet övertalade mig att ta bussen hem. Fin helg. Inte fin frisyr.








xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0