i'll just eat fruit on your doorstep.



Kom nyss hem från Chalk Farm och Barfly där vi sedde Underground Heroes. Mehehe det sista jag sa innan jag gick ut ikväll var att jag skulle komma hem tidigare än igår för jag hade micket att göra.

Mehehehehehehe osv.



Ok, nu följer en eh, vi kan kalla det lista över saker ni behöver veta.


1) Igår efter att Johnny Flynn hade spelat klart (och jag storgrät* vid baren på Electric Ballroom) sprang plötsligt någon med ytterst vassa armbågar in i mig. Smärtfullt blåmärke idag, men igår blev Stina bara väldigt sur. Killen ursäktar sig så micket och något** förvånad inser jag att jag känner igen honom. Det var ju TOM STURRIDGE iförd svart och vit-mönstrad kavaj!!!  

* undrade förvirrat vart Siri hade tagit vägen

** extremt


Tom är ju då Veronicas ex-fave, och en av dem som anordnade Lyric Lounge som jag och Veronica var på när vi bland andra sedde Johnny (<33), Fred, Robert Pattinson osv. Snabb google-sökning visar att Tom ser micket mystisk ut på 95% av alla bilder. Inser nu att det är för att han brukar planera att springa in i små flickor som är ca en halvmeter kortare än honom!!! (Alla "han såg dig förmodligen inte"-skämt undanbedes............) Här följer en mystisk bild på Tom:






2) Underground Heroes... Alltså var börja? Antingen så satte Holy Fuck och Johnny en väldigt hög standard på spelningar eller så var de bara dåliga. Vet inte vad sångaren höll på med (förmodligen hade han satt sig ner och funderat på hur han skulle kunna vara så dryg som möjligt) och låt mig inte ens börja prata om publiken...

 Åldersgräns var 14+ och då behöver alla som är 14-16 ha föräldrar med sig. Jesus Kristus. Massa små mumintroll som köpte läsk i baren (ja på riktigt) och inte fullt så många muminföräldrar. Marie och jag stod och skrattade åt allt medan vi filosoferade över vad vi gjorde där. De spelade i alla fall Brixton Stories och det var den enda låten vi kände igen. Fail. Tur att det inte var dyrt i alla fall.


[Här tänkte jag langa video på Underground Heroes som spelar Brixton Stories men beslöt mig för att  bespara er detta lidande. I samtliga videor på youtube är det fullt av såna små 14åringar som ska "mosha" och göra stagedives och jag vet inte vad. Samt har sångaren en synnerligen tveksam frisyr och den snygga gitarristen har ej tagit av sig tröjan.]




3) Ungarnas klasser ska sätta upp Grease. Micket drama angående detta. Alla ungarna mobbar varandra och bråkar om vem som kommer vara bäst. Isabelle ska vara Miss Lynch och hon är nu förtvivlad över att hon inte kan göra en "posh American accent". Jag föreslog youtube. Katie fick ingen roll så hon ska vara i kören. Katies bästis Lucy ska vara Frenchy och det kan vara den bästa castingen jag någonsin har varit med om. Om jag inte skulle ha hand om mina tvillingar skulle jag välja Lucy. Hon är bäst.

Dock har följande klagomål uppfattats: a) Lenamist ska vara Sandy. Tydligen var hon "inte ens top 5" när de hade auditions. Personligen vet jag inte ens vem Lenamist är, så jag är övertygad om att hon passar bra. b) Dåligt manus. Det är alldeles för kort och de har klippt bort stor delar. (Med tanke på att de måste göra det barnvänligt så är jag förvånad att de över huvudtaget fick ihop en musikal...) Ska bli micket spännande att se hur detta slutar ehehehehe.



4) På senare har tuben svikit mig något fatalt (och då syftar jag inte ens på priserna som är en letdown om något).
- Ex 1. Förra helgen stängdes Piccadillylinjen mellan Wood Green och Cockfosters. Klart att de ska bygga precis den helgen då jag för en gångs skull inte hade tid att åka buss. Suck.
- Ex 2. Igår när hem från Johnny var Victorialinjen avstängd mellan King's Cross och Walthamstow. Liksom vadå?
- Ex 3. Idag vägrade Victorialinjens tåg återigen gå från King's Cross.

Förstår inte hur detta plötsligt kommer sig. Min tillit för Piccadilly- och Victorialinjerna är lite stött i kanten nu. Ok att Victoria har varit stängd vissa helger för reparation men Piccadilly är ALDRIG det. Ack, vart är världen på väg?? Snart kommer det väl bli som Circlelinjen som är mer avstängd än inte.








Känns som att sova är en bra idé. Imorgon är det fredag och fredagar innebär HELG och HELG innebär att livet är bra och jag vill inte sova när livet är bra. Alltså bättre att sova nu.

God afton



xx

Kommentarer
Postat av: mattson

holy fuck vad mycket linjer! :o lite skillnad mot stockholm.

2010-05-28 @ 17:22:54
URL: http://mattz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0