riding the northern line



I går lyckades Marie övertala mig att följa med och se Real Estate. Hon lovade att de skulle vara bra och oftast så har hon rätt så jag slog följe med henne till Cargo vid Old St.

Första bandet hade en sångare som mest sprang omkring ute i publiken. Vid ett tillfälle sprang han till och med ut ur rummet. Micket förvånad dörrvakt där. Andra bandet hette ungefär Ganglians. Bra band. Stina gillar. De saknade dock sin bassist så antar att vi fick lite udda versioner av låtarna.

Medan de fipplade med instrumenten innan så frågade jag om det var Real Estate. "Jadå" svarade Marie. En halvtimme senare utbrast hon förbryllad "Jag känner inte igen en enda låt..." Killarna bakom stod och pratade och lät ytterst fundersamma. "Nah mate, got to be a different band yeah?" Fast med accenten lät det mer som "Nah mate, gohta bia diffrent bänyeh?"

Visade sig att killarna hade rätt. Efter dem kom Real Estate. Marie kunde denna gång alla låtar. De var också bra. Fast lite tråkiga. Fast det kan vara för att jag var extremt trött och hade ont överallt och ville hem och sen visade det sig att vi inte alls hade missat första bandet som vi trodde. Haha fail.

Det absolut bästa under kvällen var ett par som var på sin första date eller nåt. De pratade och pratade (snarare skrek under låtarna) och alla stirrade argt på dem. De drack mer och mer och till slut var de mindre nyktra och dansade vilt. Även kul att de inte hade aning om vad det var för band som spelade samt att han gillade henne micket mer än vad hon gillade honom.


Ett mästerverk värt att ställas ut:







Värt inlägg. God afton



xx

Kommentarer
Postat av: inte jan björklund

Du vet att jag aldrig kommer förlåta dig...

grr.

2010-05-20 @ 20:51:57
URL: http://stinabergdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0