rudie can't fail



Tisdag.


Tisdag?






Känsliga läsare förvarnas: detta blogginlägg är
långt och innehåller mindre vackra/skarpa bilder



Lekte med Veronica i helgen. Med andra ord äntligen slut på min surarvecka för att spara pengar, wiiihi.





Fredag började i Camden på marknaden. Många hästar osv.





Mot Oxford St! Solglasögon med palmer (vilket inte syns men de är där)





Utställning på Carnaby St som firade 50 år av något. Den var micket tråkigare än vad jag hade trott. Sedan började det regna vilket ledde till att jag sprang runt med luva och sjal på huvudet resten av helgen ungefär.





Buss till Hammersmith: "JAG SKA TA KORT PÅ EN DINOSAURIE!!" Men lyktstolpar är med fina.





Lite mer lyckad. Finns en "interaktiv" dinosauriepark på Oxford St. Om man sitter på övervåningen på bussen kan man se gratis! Alla som ser stegosaurusen får 10 poäng.





Efter mat (och öl) i Hammersmith är vi glada ungar (detta trots att jag ej fick ketchup, senap eller salt till min mat = lessen unge)





MOT THE LYRIC. Tom Sturridge är Veronicas favoritskådis ungefär. Vi hade ingen aning om vad vi skulle förvänta oss riktigt. Personligen undrade jag vad Veronican hade lurat med mig på.





Henryyy. Tom inledde med att säga (inte ordagrant men man kan väl läsa mellan raderna) "Jag gillar inte att prata inför folk och stammar lite så Henry som kan hålla låda i timmar får presentera. Välkomna hit" Söt unge. Veronica godkände ej Henrys klädval.





När vi stod utanför och väntade började Veronica prata om nån blond kille och jag förstod ingenting. Sen sa hon att han hette samma sak som hennes pappa i förnamn och Flynn i efternamn. Efter några sekunders intensivt kopplande mellan hjärncellerna dödde jag lite. Johnny Flynn? JOHNNY FLYNN??!?!?!! SKA JOHNNY FLYNN SPELA?! osv osv ni förstår. Min lycka var total.





Tom till vänster. Han till höger är Toms bästis: Robert Pattinson.
Veronica såg ut såhär: besviken_tjej19 Hon anför inte precis killens fanclub, haaha. Det var en trevlig kväll! Länge sedan jag skrattade så micket.

På bussen hem planerade Veronica att skriva en hitlåt istället för sommarjobb. Vi kom fram till att hon ska skriva musiken för hon är bra på det och så ska jag skriva texten för jag är bra på att rimma. Jag hittade på en vers där och då men den är tyvärr bortglömd nu, ack. Världen har verkligen gått miste om något för det var en fantastisk vers som handlade om hur jag skulle bli rik och hur jag skulle kämpa för att uppnå det. Börja med något litet och byta uppåt haha.





Lördag blev shopping på Primark (på den i Wood Green, vägrar Oxford St). Eftersom vi blev lite utkastade (inte bokstavligt, de hade förvarnat mig om att vi inte kunde bo hemma hos mig de sista två nätterna men varför ta tag i saker innan sista minuten) gick/ringde vi runt och letade hostel. Lördag eftermiddag är detta dock inte jättelätt och det var fullt överallt.

Vad göra tänkte vi? Begav oss till Kings Cross som är känt för budgetboende. Fanns massa små hotell som inte fanns på internet. YESS tänkte vi och valde ett som hade en skylt där det stod "Mr Postman can you please ring the bell?" huhu. Spontant hotellboende. En halv stjärna om ens det. Men vi är inte så petiga så vi ryckte på axlarna och sa "ok då". Veronica gillar hotellet på bilden.





Vill riktigt visa hur vackert det var. Missa för allt i världen inte taket. Micket rent dock.





Och upplyst.





Brandsläckare användes som dörrhållare. Men man ska väl inte klaga, det fanns ju åtminstone brandsläckare.





Vi kikade på hur Harry besegrade basilisken på tv, sen gådde vi ut lite och sedde Camden och Trafalgar Square osv. Kille i affär förstådde inte svenska körkort.





Glad tjej. Vaknade sedan upp på söndagen och mindes nästan hela min dröm. Var tvungen att berätta för Veronica hur hjärnan försökte bearbeta fredag och lördag.

STINAS DRÖM:

Ok, Veronicas familj bodde granne med en annan familj. Veronicas mamma såg ut som Anna Wintour av någon anledning, hah. Den här andra familjen var i alla fall Toms. De bodde bredvid varandra i varsitt höghus. På natten stängdes Toms hus av men Veronica sa att det gjorde inget för han kunde klättra upp i hennes hus och hoppa över. Det absolut bästa i hela drömmen var att de här familjerna var bästa vänner (fast Veronica tyckte inte om Tom) och använde massor av kodord, men tyvärr är det enda jag kommer ihåg är att de sa "Edward" istället för "trevlig"........





Söndag innebar Notting Hill och Portobello Rd. Känt muffinställe som heter Hummingbird Bakery.





BLÅ MUFFIN





Tjej på stolpe samt pARTYSJALEN





Till Maja





Vi begedde oss till Covent Garden. Underhållning av folk som sjöng/spelade instrument och/eller klättrade upp på stegar utan att någon höll i dem. Massa fina prylar fanns det. Typ kläder på david & goliath. Hjärtat brast pga alla saker som ej befann sig i min prisklass (vilket är ungefär £1-£5).





Kikade in lite snabbt på Denmark St. För er som inte vet så är det gatan som är känd för sina musikaffärer.





Rödluvan på Abbey Rd! Lite trötta så vid det här laget var allt Edward/inte Edward. Skrivning av hitlåt pågick fortfarande. Samtliga ord innehöll _.





Folk klottrar på muren. "You were almost as good as The Monkees" HAHAHAHA





sant.





På måndagen var vi lite överallt, bl a Millenium Bridge och sen åt vi mat vid Holborn.

FRÅGESPORT: VEM BOR I VERONICAS FICKA?? Om rätt svar kan man få tillgodoräkna sig tio poäng.






RÄTT SVAR: Prins Charles! (Hon skickade vykort på prinsen till sin kära mor - som inte ser ut som Anna Wintour kan tilläggas - som inte har särskilt varma känslor för honom, ehe) Ni ska bara veta hur länge vi letade efter det där kortet.

Sedan var det dags att lämna filuren som skulle med flyget. Micket ledsamt men hon kommer ju snart tillbaka. Vi hoppas på att även Bumbilong är här då. Bumbilong är alltså mitt smeknamn Bobby Long (nej han spelar inte reggae) men han var på turné i USA för tillfället tyvärr.






Det var allt. Over and out.

xx

Kommentarer
Postat av: lessen_tjej90

resan var ju edward. däremot inte_edward att se han på riktigt. tur att han inte nuddade mig. då hade vi kanske sparklat lika mycket som han (och pARTYSJALEN).

2010-03-30 @ 11:56:55
Postat av: Veronica

du glömde erik hassle!! :O

2010-03-30 @ 11:57:35
Postat av: Sarah

hahaha, elin typ dör xD

2010-03-30 @ 21:50:14
Postat av: Majan

fint!

2010-03-30 @ 22:02:16
Postat av: Madde

Låter som en trevlig helg :) Avis på att ni såg Pattinson!! Håller verkligen inte med Veronica :P

2010-03-31 @ 13:49:08
URL: http://maddefredrixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0