svammel




I helgen bodde jag i Maries hus i Richmond. Lite läskigt hus, lovar att spöken trivs där. Hjälpte icke heller att vi sedde läskig film, hm.


Fredags var Pete and the Pirates i Brixton. Kvällens Största Gläde I var när vi skulle återvända till The Windmill. Vi såg en väderkvarn och upptäckte att vi hade en låst park mellan oss och den. Gå höger eller vänster? Beslut togs om vänster. Vi tittar upp och ser The Windmill. Kvällens Största Insikt: The Windmill ligger INTE i en väderkvarn. Kvällens Största Glädje II var Mr Understanding <33 Den låten går att dansa till många ggr.

Lördag var buffertzon. Se första stycket.

Idag firade irländarna St Patrick's Day på Trafalgar Square. Marie och jag höll oss utanför. I Soho hittade vi en affär med massa gamla tryck/bilder/affischer. Föreståndarinnan verkade först lite mystisk för så fort vi gick in sa hon i en mening ungefär "Min pappa hade affären i 35 år och han dog nyligen. Om ni vill titta på något så måste jag få visa er runt för det finns massa gamla saker - vissa är 300 år gamla - och man måste vara micket försiktig, på våningen ovanför kan ni kika själva men om ni vill se något här på nedervåningen så måste jag visa er!!"

Vi blev lite förskräckta - ursäkta uttrycket, men det finns ej något ord som beskriver det bättre - och gådde ut. Där fanns det lådor med saker för £3. Vi undersökte dessa närmare och då kom hon ut och sa åt en man (som var där före oss) att vänta tills vi hade kollat klart för hon visste att om folk lutade sig över varandra för att se så skulle saker gå sönder!!

Sedan fann vi fina gamla kartor över bl a tyska och italienska (?) städer. Marie blev lycklig för hon hittade en karta över den delen av Österrike som hon bor i. Själv införskaffade jag en gammal karta över London. Både Muswell Hill och Bounds Green fanns med till min stora glädje. Jag antar att vad jag vill säga är 1) Min karta är massa fin och jag är stolt över den. 2) Soho <33 Kvinnan som ägde affären visade sig även vara micket micket trevlig för hon pratade massor och var så glad och berömde min karta/Sverige/mitt hår *lättsmickrad*



I morgon har jag planerat att promenera till Green Lanes och ta bild på den läskigaste kyrkan jag någinsin har sett. Där om någonstans måste det finnas MASSOR av spöken. Stor tegelbyggnad som ser ut att vara i behov av reparation. Sen sitter det en stor skylt där det står typ "CHRIST CRUCIFIED RISEN AND EXALTED". Bluhu, ryser varje gång jag ser den.

Resten av veckan är typ blank. Fast pappan fyller år på söndag (det gör mamman med men hon är i Norge) så ska hjälpa ungarna att överraska honom. Plan A är baka en tårta. Känner att Plan A är ungefär den dummaste idén på denna jord om den involverar att jag och mina bakkunskaper tar ansvar för bakning. Då har folk ändå kommit på 1) att det ej ska gå bussar till flygplatsen i Västerås 2) att Melodifestivalen ska bestå av mer än en tävling 3) Halloween


hey doooooooo

xx






p.s. Är det bara jag, eller har Gray's Anatomy blivit bra på senare tid?

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag kan komma på spökjakt?!

2010-03-15 @ 08:58:15
Postat av: Veronica

jag ska skriva ut min biljett imorgon så du (jag) slipper vara orolig om missat flyg. Har till och med mailat passcentralen och funderar på att ta mig dit imorgon bara för att få bekräftat att mitt pass gäller.

2010-03-15 @ 17:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0