a message to you rudy



WIIIIIIIE, torsdag - vilket innebär endast en dag till freeeeeeeeeeeeedag!! Ska flytta in hos Marie i helgen för hennes familj är i Wales. Imorgon blir det Brixton för Pete och Piraterna. Lördag, hm - Kingston kanske?


I går blev det tuben till Vauxhall för vi skulle ju till en båt vid Albert Embankment. Nu följer en rapport:


BESÖK AV BÅT

Första intrycket var "trevlig båt". De hade speglar och ljusslingor från IKEA bakom "scenen". Inte billig dricka dock. Man skulle gå ner för en smal trappa och precis där på golvet spelade banden. Iaf så var det ca 80 cm till väggen och en kille upptog ca 40 av dessa för han letade efter något. Smart nog hade han ställt sin öl MITT på golvet. Jag gick först så jag sedde den och gjorde världens grej av att kliva över och ha en halvmeter luft mellan öl och fot. Tyvärr skymde jag nog sikten lite för Marie för hon såg inte glasen och råkade välta den. Snäll som hon är erbjöd hon lessen_nykter_kille_22 sin egen (den var nyinköpt så inte helt ologiskt) men han avböjde och gick iväg och surade.





Hur som helst så hette det första bandet typ Speak & The Spells. Kille 1 hade en frisyr som hade kunnat ge honom en roll i Bröderna Lejonhjärta. Men alla vet att man ej ska fokusera på utseendet. Deras musik var faktiskt bra. Marie tyckte att de var "ok", men me gusta. Micket musik och mest "hey", "weeeeeeeeei" och "WEIUIU WOI UW" och liknande när de väl sjöng något.

DOCK, och detta är ett stort dock, var de helt vitklädda. Nej. NEJNEJNEJ. Vita byxor är inte vackert, speciellt inte på pojkar. Naturligtvis finns undantag som bekräftar regeln:





Ok, Pelle är cool. Men i alla fall. Nästa band hette Swanton Bombs. Två killar, så första tanken var "Johnossi". Fast de lät inte alls som dem. Micket mer punk. Massa bra var de. Trummisen såg ut som Jacob från Twilight, hahaha. Dock, och ja ännu ett stort dock, var det svårt att inte kika på han som sjöng. Så otroligt äckligt snygg att det fanns inte. Tänker inte langa bild för hittade ingen som gör honom rättvisa. Ok, tänker langa bild. (förväntar mig kommentarer från Emina, Sarah, Stina osv som säger att jag har fel samt att JSK inte heller är snigg)





Sedan, till sist, fick vi se amerikanerna vi gick dit för att se. The Soft Pack var söta. Fast i längden lite tråkiga. De lät ungefär som Surfer Blood. En lång kille som var fotograf stod bakom mig och lutade sig mot mig och knuffades och var allmänt jobbig. Nästa fundering: hade killen som spelade gitarr tighta eller vida jeans? Svaret tog mig ca en halvtimme att finna (jag är kort, då ser man inte golvet) och gjorde mig micket besviken. Ack.






All in all, bra kväll. Tre bra band, wiiiiiiie.





xx

Kommentarer
Postat av: MAJA

Hälsa piraterna från mig och ta fina kort och...spela in lite med kameran om när/om de spelar mr understanding, sneeeeeeeeeeeeeella? :D

2010-03-11 @ 20:58:49
Postat av: sarah

jag måste nog säga att trots han inte syns så bra på bilden ser han ändå rätt så snygg ut

:p

2010-03-13 @ 08:05:23
Postat av: stina

Jag hoppas du menar killen till höger för han såg ut att se snygg ut! (faktiskt)



Men nu menar du säkert killen till vänster= INTE SNYGG och nej jsk var inte heller snygg!!!!

2010-03-14 @ 21:36:30
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0