nirvana? just a band



Ack, en sådan aktiv vecka har jag ej haft sedan veckan innan studenten typ. Har varit ute och sprungit i diverse olika hörn av London ungefär 24/7. Ansträngande.


I torsdags bodde Maja hos mig. Träffade henne i Wood Green, kikade Primark och sen barnvakt, pizza samt film iform av Djungel-George - 10/10. Friday ringde Maja och sa ungefär ingenting vettigt alls. Sen "Ja, men mamma sa att jag skulle ringa eftersom att hon har varit borta så länge".

Jaha?


JAHA?!


Tack för den liksom, när ringde de mig senast?


Men för att återvända till sammanfattning av veckan: På fredagen återvände vi till Wood Green och sedde Alice i Underlandet i 3D på bio. Det var rätt tufft! Extremt stor och fin biosalong (Filmstaden kommer aldrig att uppskattas på samma sätt igen). Sedan åkade vi buss till Tottenham Hale där Majan skulle ta tåg till Stansted. Micket tråkigt :( 





1) Maja och 3D-glasögon
2) Obligatoriskt fulkort på bussen


På kvällen träffade jag Marie och vi promenerade runt lite överallt. Några hundra meter från Oxford Street hittade vi en privat park. En PRIVAT park i centrala London!!! Då ska man ha några pengar på banken om man ska ha råd att bo där...





Promenad upp mot Euston, buss till Camden innan vi slutligen hamnade i Chalk Farm. Något besvikna över att vår kanalpromenad tog slut väldigt snabbt. Hitta hem med bussen är en annan intressant historia, eh. Tog sin lilla tid.


Idag vaknade jag kl 09.00 (ja, ni läste rätt). Sista gången det hände kan man väl säga. Begav mig in mot South Kensington och V&A muséet. Marie och jag strövade runt på plan 1 och kikade på ALLT. Vi kikade så micket att vi ej hann med de andra våningarna, så vi får väl återkomma någon dag. Sedan stack vi till Hyde Park och hade pickenick på en bänk. Trots att vårsolen låg på blev det efter ett tag extremt kyligt så vi promenerade bort till bussen och kikade på inlinesåkare.





Sen buss norrut men den bytte destination (typsikt) så vi fick hoppa av tidigare än vi skulle. Massa folk som helst ute och promenerar, dessutom spatserar de allesammans i samma riktning. "Va?" undrade vi.





Vi kom ut på stora vägen och där var ännu mer folk. Folk, folk, folk, ÖVERALLT. Sedan såg vi de rödvita halsdukarna. Så vi följde strömmen ett tag och hejade på Arsenal med alla fansen. De skulle spela mot Burnley. Undrar hur det gick.

Jaha, sen tur in mot West End (via Camden) igen. Sen bestämde vi oss för att åka till Dalston och se någon skottttsk folksångare gratis. Han var typ den smalaste personen jag har sett, men micket fin musik. Sedan var vi väldigt trötta så buss hemm. Värd resväg idag, eh nej.



Har micket tv att ta igen (ex Project Runway, Gray's Anatomy osv) efter veckan så det roar jag mig med nu.


God natt mina vänner



xx

Kommentarer
Postat av: Majan

pika pika

fint med bilder, hehehehehe...



Saknar dig :( Kom hem snart?? :D

2010-03-07 @ 20:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0