överlag positivt inlägg



Asso, jag skrev denna uppsats till inlägg ca kl 17 men misslyckades rätt fatalt med att publicera.





Huhuhu, Stina har icke bloggat på länge. Skyller på saker som har tagit upp all min tid. Typ att läsa och sova.


Först: GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA JONH som har tagit studenten. Så otroligt tråkigt att jag inte var där och kunde krama och säga grattis men jag fick i alla fall välja ut present (vilket blev en kartbok till bilen - micket praktiskt!). Mamsi och papsi tog iaf lite bilder:






För att delge vad jag har haft för mig:


Fredag var en micket jobbig dag. Kollade klockan HELA tiden och det blev bara inte kväll. Misstänker starkt att fredagar helt enkelt är dubbelt så långa. När kvällen väl kom så var jag så trött att jag somnade. Familjen begedde sig till Oxford och jag och katten hade huset för oss själva.

På lördagen kände jag att det var länge sedan jag läste en bok. Tror att det var Eminas fel för hon ville ha boktips (jag gav en hel hög med utmärkta tips). I alla fall bestämde jag mig för att trotsa värmen (25 grader+), promenera ner till Wood Green och hemsöka bokhandeln. Gick dit och började typ gråta för boken som jag ville ha kostade £20. SERIÖST?

Slutade med att jag köpte boken, gick hem och sträckläste den (trevlig lördagskväll - 600 sidor tar ju ett tag att läsa) och sedan lämnade tillbaka fanskapet. Har inget emot att betala för böcker jag vill läsa, men priset ska matcha upplevelsen. Vägrar ha dåligt samvete för jag har faktiskt redan 9 böcker av samma författare så hon har fått tillräckligt med pengar av mig.

Söndag innebar tur till Primrose Hill med Siri och Johanna. Fin utsikt måste sägas. Höll utkik efter Jude Law som bor i närheten men han syntes icke till, tyvärr. Tänkte lite extra på Svea Rike under nationaldagen och sådär. När jag kom hem somnade jag halv 8. Detta innebar att jag vaknade kl 2 på natten och inte kunde somna om. HAHAHA. Kände att detta skulle bli en lång dag.


Idag åkte jag till Brick Lane, närmare bestämt Rough Trade och införskaffade Johnnys nya skiva "Been Listening".


 


Fett söt. Har nu i ett antal veckor irriterat mig på att den gula texten inte var så underskön att se på. Men frukta icke, det visade sig att texten faktiskt är guldig. Huhu, micket bra. På Rough Trade fick man även ett sånt armband så man kommer in på Johnnys spelning där i morgon. Lycklig_unge90 är jag va. Som bevis på lycka så får ni en bild:






Ack jag är alltför vänlig. Sorterat under "annat kul" hittar vi:

Har fått jobb som funktionär på Way Out West!! YAYY! Jag som grät blod över att det ej var möjligt att åka och se dem. Se här:





De med hjärta på är sånt jag vill se och resten är typ sånt jag kan tänka mig att se. Vet inte vad jag har fått jobb som än, men hoppas på något kuligt.

Dock lite förvånad över att de valde mig med tanke på mina svar. Graden av seriöst intryck kan ju inte ha varit hög, haha. Minns icke vad jag skrev men kan ju konstatera att personal på arbetsförmedlingen skulle bryta ihop. WIIIIIIIIHI Veronica får jag bo hos dig??



Har köpt en bok till engelskkursen jag ska roa mig med i sommar (när jag inte paddlar Mälaren Runt på min luftmadrass naturligtvis). Det är cirkus en månad kvar tills jag kommer hem och jag kommer att sakna London så otroligt micket. Huuuuu, kommer alltid vara min stad. Praktiskt nog ska ju Stina hit så hon kan väl räkna med några besök...







Sedan dess har Isabelle och Katie haft världens bråk om minsta möjliga grej. Vi satt och diskuterade i 45 min, sedan kom mamman hem och då diskuterade vi det lika länge till. Fick nog och gick därifrån. Jesus Kristus osv.



xx

Kommentarer
Postat av: Sarah

men, inget grattis till carlos??

2010-06-07 @ 23:28:42
URL: http://sjennifero.webblogg.se/
Postat av: Anonym

JA!! kom och besök mig!!! :D (kunde du lämna tillbaka en bok du hade läst?!...)

2010-06-07 @ 23:45:31
Postat av: Veronica

Ja, du är redan inbokad på min bäddsoffa när way out west är :P men jag vill se marina och diamnterna också.

2010-06-08 @ 02:05:02
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Söt jonathan!



SV: vet du hur det blir när du åker hem osv?:)

2010-06-13 @ 21:33:04
URL: http://eminacreations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0