londinium



Tillbaka i London.

För första gången kändes det faktiskt som att jag hellre hade stannat hemma istället för att åka tillbaka.
Orkar dock inte drama så kanske lika bra.



Igår sedde jag en film som jag minns att jag såg för många år sedan. Den hette typ Pandora's Clock eller liknande. Mindes endast slutet så det var micket spännande. Den handlar om att en man smittas av ett dödligt virus och avlider ombord på ett passagerarflygplan mellan Frankfurt och New York. På grund av smittorisken får planet inte landa någonstans och samtliga europeiska länder är fullt beredda att skjuta ner planet för att se till att det inte sker. Samtidigt så försöker terroristgrupper använda planet som biologiskt stridsvapen och Washington gör allt för att rädda dem... ELLER?


Problemet med filmen är 1) Tyskarnas accenter. Speciellt förbundskanslern. Skrattade så att jag grät. 2) Skarpskytten och hans flickvän heter Sergej och Anya. Nej, det tar inte slut där. Sergejs frisyr är ungefär världens åttonde underverk. Löjeväckande fördomsfull gestaltning av de europeiska karaktärerna.

I övrigt micket spännande.






xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0