kartläsare



WIIIIIIIIIIIE träffade Siri, Carro och Johanna på The Cock Tavern igår kväll. Hela det där gänget dök upp vartefter; Evelina, Miri, Annana och tillhörande vänner osv. Micket trevligt med tanke på att det var länge sedan man träffade dem. Begav oss till The Roxy som låg ett stenkast ifrån Oxford Street och Tottenham Court Rd. Var det bara jag eller var det rätt billiga drinkar/inträde för att vara i West End?

Gillade stället, det fanns intressanta människor och rolig musik. En DJ som spelar låtar man önskar uppskattas! Kvällens bästa ögonblick var utan att tveka när jag bad om Twist and Shout av The Beatles och fick den så fort I Get Around var slut!!

Twist and Shout är Min Låt. Så fort man hör den så blir man massa glad och vill bara dansa för det känns som att man kan göra vad som helst. Om Pluto eller Konrad hemma skulle spela den enda gång så skulle jag stå ut med deras förbannade musik en hel kväll eller två.


På väg till bussen från Tottenham Court Rd träffade jag på Dave och hans kompis The Admiral vid McDonalds. De ville att jag skulle följa med till nån klubb 101 som låg på andra sidan gatan. Slutade dock med att vi stod och pratade där i kylan i ca en och en halv timme. Vid eventuell komponering av lista över roligaste konversationer skulle den här placera sig ganska högt upp, HAHAHA. Bland annat så diskuterade vi alla svenska fotbollsspelare han kunde (Zlatan, Henke Larsson och Fredrik Ljungberg) och alla engelska fotbollsspelare som jag kunde (David Beckham) och andra vettiga saker, till exempel meningen med livet och sådär.

Ett sällskap på fyra personer frågade efter New Oxford Street och Dave och hans vän började peka ner mot Oxford Circus och sa att det bara var en liten bit åt det hållet. Jag började skrika "NO NO IT'S THAT WAY!!" och peka åt andra hållet. Men Dave skrattade så han dog och sa att jag var svensk så vad kunde jag veta? Gruppen skrattade ihjäl sig lite och gick mot Oxford Circus. Idioter. Vi stod i korsningen Oxford Street/Tottenham Court Rd och New Oxford Street är namnet på den delen av Oxford Street som ligger öster om Tottenham Court Rd. De skulle alltså ha gått ca 15 m åt hållet som jag pekade. Visade Dave och Amiralen på kartan och vi skrattade så att vi dog.

Varför hittar alltid alla roliga/konstiga/intressanta människor mig när jag är ensam och på väg hem? Det slutade med att The Admiral blev micket besviken för att jag inte trodde på att han var en amiral, killarna insåg att det var för sent att gå till deras klubb och jag gådde till min älskade buss 29.
En albanier lyckades hamnas vilse genom att hoppa av bussen på fel ställe för att få mitt telefånnummer. Allvarligt talat, killar alltså? Hans kompis på telefånen grät och skrek om vartannat. Skickade hem albaniern med ett fejknummer genom att i stort sett kasta av honom från bussen och förklara hur han skulle gå för att komma till Wood Greens polisstation. Alltså jag är inte härifrån, jag ska inte behöva agera GPS.




Idag har jag tagit det lugnt och kollat på Vänner. Helt slut efter veckan, haha.





Rachel och Ross? Vänta, varför känns det igen?





RA RA RA AH AH AH
ROMA RO MA MA AH
GAGA OOH LA LA
WANT YOUR BAD ROMANCE



osv

 

 

 

Nu skall något vettigt göras. Vad återstår att se. Kan inte koncentrera mig.

 

Adios.

 

 

 

xx


Kommentarer
Postat av: emina -konst & kreativitet-

baad romance

2010-01-10 @ 21:33:47
URL: http://eminacreations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0