på promenad genom stan




Igår bestämde jag mig för att vara JMAV (Jordens Mest Asociala varelse™). Buss till Aldwych och sen en promenad på ca en mil. Gick längs Strand och Piccadilly, Park Lane upp till Marble Arch, sen lite vilse på vägen till Baker Street (läser en Sherlock Holmes-bok som införskaffades för 2 pund på Brick Lane för tillfället så blev lite inspirerad) men det gick bra, sedan följde jag buss 139 upp till och längs med Abbey Rd innan jag slutligen tog buss hem från Kilburn.

När jag började närma mig Abbey Rd började det regna. Yayy, regn är utan tvekan bästa vädret.  





Tog 102 från Golders Green, vilket var micket dumt. Henleys Corner är en stor korsning på North Circular. De två vägarna som korsas har 8 resp 6 filer. Igår var trafikljusen trasiga = KAOS. Alla kör ut i korsningen för det är enda sättet och det går, om än långsamt, men är ett väldigt bräckligt system. En bil gick sönder så då blev det totalstopp. Bussen stod längst fram i över en halvtimme så föraren stängde helt enkelt av motorn. Alla på bussen stod och skrattade när de kollade ut genom vindrutan.

Till slut fick de undan den trasiga bilen så det började i alla fall röra på sig igen. Men snart stod allt still igen. Nån kille klev ur sin bil och vinkade fram två bilar och sen "Stay there! WILL YOU JUST STAY THERE?" till de som tänkte köra fram och plötsligt rörde det på sig igen. WIIIIE.





Det var det värsta jag har sett i trafikväg, hahaha.


xx

Kommentarer
Postat av: stina

Ja men dom kan ju i alla fall köra några spelningar tillsammans så att man kan få se dom! Det tycker jag vore väldans bra! (:

2010-01-17 @ 16:01:18
URL: http://stinabergdal.blogg.se/
Postat av: Veronica

2010-01-17 @ 23:00:36
Postat av: Veronica igen :P

men fail som råkar komma åt svara knappen XD men det är 07 på en måndag XD men jag ska kolla vad den andra tiden kostar :P det beror på hur dyr den är :P

2010-01-17 @ 23:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0