i can almost see it, that dream i'm dreaming



WIIIIIIIIIIE halvmeter snö och minus 10, åh vad underbart att vara hemma! Saknar Londons vår för tillfället eh. Nu följer en micket detaljerad sammanfattning av början på min vistelse.




På Stansted tänkte jag att "nu jävlar ska jag ställa mig i kö så att jag får sitta vid ett fönster". Sagt och gjort, vem träffar jag på om inte Amanda? Typsikt nog så har jag fortfarande hennes vantar och hade plockat ut dem ur handväskan ett fåtal timmar tidigare för att inte tappa bort dem i Sverige, hah. Vi träffade även en annan au pair som hette Stina/Kristina, fast hon bodde ej i London.


Jaha, efter en hel natt på flygeplatsen kände jag att energin började ta slut så jag sov i några timmar. Vaknade och kände mig smått vilsen. VAR/NÄR/HUR/VA? osv. Insåg snart att vi skulle fira världens bäste Jonatan.

Naturligtvis tyckte folk att jag var seg så de skickade över Jonh och Bella för att säga åt mig att dyka upp. Först pizza med la familia och skjutsa Frodo till stan (ack en sådan vänlig själ jag är). Göra mig i ordning. När halvfärdig dök Jt upp med Alex på axlarna (fick ingen förklaring till varför) och sa åt mig att skynda. Medan jag sprang runt lite överallt satt de och pratade med min mamma och kollade på ishockey i mer än en kvart - SUCK.

Promenerade över till Jonh (praktiskt att ha som granne) och HELA IRSTAGÄNGET - plus några fler - var där WIIIIHI!! De är roliga och jag har saknat dem. Ingen orkade ta särskillt många bilder, men det är förmodligen lika bra med tanke på att någon av killarna kom på den fantastiska idén att de skulle raka av sig håret, vilket innebär att de flesta av dem numera är i förtvivlat behov av att uppsöka en frisör. På tal om hår så hade Erik inte micket av sitt krull kvar - MICKET STOR CHOCK!!!



Nu följer det obligatoriska bildspelet.
Dagens titel är "JONH 20 - Hälften, inklusive födelsedagsbarnet himself, fastnade ej på bild"






1) Josefin, Johan, Anton, Bookie
2) Granholm, Calle
3) Calle med betydligt mindre hår, Alix
4) Jt gör armhävningar (?)
5) Bella
6) Alex
7) Erik (lägg märke till brist på krull)
8) Plast (namnets ursprung är ej känt)
9) Henrik, Josefin


Dagen efter besökte jag återigen min granne vars föräldrar uppskattade städhjälp. Var bara Jonh och Jt där och de spenderade mest tid genom att spela något dataspel som går ut på att styra en bil och hoppa över hinder. Ja, ni läste rätt. Burger King och snabbt besök hos Alex för att återlämna förlagd plånbok. Sedan massa god middag med toda la familia. Me gusta. Sarah besökte även mitt hus.







Måndag blev rätt stillsam. Alla jobbade/pluggade/praktiserade/återvände till lumpen och sådär. När Frodo kom hem så begedde vi oss ner på stan och hälsade på kusinerna. Carlito blev micket glad. Emilio hade ont i örat men han blidde också glad.

Carin tog med honom till doktorn och det visade sig vara öroninflammation vilket innebär penicillin. Usss vad äckligt. Stackars ungen grät i en halvtimme för att det var så äckligt men till slut så fick vi honom att ta lite i alla fall. Emil kanske inte pratar så micket, men han förstår vad man säger och han verkar rätt resonabel, haha. Medan de var borta spelade vi vår egen version av Hej Knekt. Slutade med att alla dog av andnöd efter att ha skrattat för micket.







Idag blev det sturepizza med Bookie och Anton. Saknar den i London. Med andra ord var min sista dag som tonåring inte alltför spännande. Ack.

Imorgon blir stan med Eminan och senare även Bookie. SYSTEMET osv.




God afton

xx

Kommentarer
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Hemkt dålig fotograf som inte fotade alla! Skulle tagit ett mega gruppfoto. Det får göras när du fyller hihi!

2010-02-16 @ 23:59:58
URL: http://eminacreations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0