vilket slut ?




Fin vecka där det känns som att jag faktiskt har gjort något för en gångs skull. Slutet blev plötsligt mindre bra.


Efter min muntliga tenta i onsdags gådde jag och flickorna från franskan till Pitchers på kvällen. Micket trevligt och det inkluderar även musiken. Nytt motto "varannan Bob Marley" för det är precis vad han spelade. Varannan var även Jonhs och Antons irländska band, hahaha. Bea och Ulrika bodde i mitt hus, innan jag kastade ut dem (inte riktigt) på förmiddagen.

På eftermiddagen åkte jag och Johanna till Stockholm för att kika på Frank Turner. Började kallt med att bussen var 40 minuter försenad men det blidde bättre. Sedde Frank på någon form av pub. Lite läskigt när en kille frågade om vi var från Västerås för att han kände igen mig från Rudbeck. Har aldrig sett killen förut.

Sedan promenad ner mot gamla stan med snöbollskrig på Drottninggatan (jag vann). Vid riksdagen fann vi en vakt som inte frös för när han började känna av kylan kunde han gå in och dricka kaffe och kicka ut sin kollega i snön. Smidigt.

På en irländsk pub i gamla stan fann två britter (varav en vettig) oss och kan ju konstatera att jag nu vet allt om Nordirlands historia. Diskuterade även musik från Liverpool (Beatles, Gerry and the Pacemakers, Stone Roses, The Las), resp. Manchester (The Smiths, Joy Division, Oasis). Sedan gådde vi hem och sov efter att ha halkat oss hela vägen hem. Mina skosulor är helt omönstrade så skorna levde sitt eget liv liksom. Såg ljuset i tunneln där ett par gånger...

Duktiga som vi är lyckades vi bege oss därifrån tidigt på morgonen (07.00) och finna Centralstationen. Tåget 07.37 var naturligtvis försenat och jag såg framför mig hur tåget kom fram till Västerås någon gång nästa vecka ungefär, men det var bara en kvart tror jag. Sista lektionen på Språk och Samhälle och vissa problem med lokalen där. Åkte och handlade med Jonh, Anton, JT och Plast inför lördagens julbord. Välplanerat eller vadå.

Igår var det så dags för BDs årliga julbord som i år ägde rum hos Plast i Östanbro. Inte välplanerat någonstans men i vanlig ordning micket kuligt. Jonatan hade skrivit det årliga jultalet som i år handlade om hur samtliga försökte ta sig ut till Plast. Ytterst välskrivet. Kvällen spårade lite där någonstans och stämningen kunde väl varit något högre där i slutet, men man ska inte klaga.

I morse vaknade alla upp på olika sängar/soffor/liknande och (i Calles fall) golvet. Såg micket roligt ut. Återfann en flaska vodka i potatisskålen och jag tror att det summerar kvällen relativt väl.




xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0