lux



varde ljus.



Icke godkänd uppdatering på denna blogg, eh. Därav följer nu några funderingar kring skog och mark:


Sedde Jägarna igår. Massa bra film men högst obehaglig. Kändes även lite fel att Mulle Meck var den elake, huhu. Måste åka upp dit i sommar (tänker ju inte ens närma mig de där trakterna förrän de har cirkus 2 meter mindre snö) för nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag lovade det...


På tal om Norrland så tror jag inte ett dugg på växthuseffekten. Irsta måste vara nya Norrland. Som om det inte är nog med alla rådjur som springer omkring. Bambi är i alla fall söt när tecknad. Asso, i torsdags fick de skjuta en älg som - tydligen - var "aggressiv" här i Irsta. Friden på orten är återställd. Eller vadå. I fredags sedde Frodo en älg vid busshållsplatsen precis här nedanför. Dessutom huserar tydligen vildsvin på diverse ställen.

Mitt förhållande med djur är ungefär lika varmt som en frys. (Alla djur som är större än min hand kan äta mig, alla djur som är mindre än min hand kan äta min hand - ni vet) Därför är jag numera livrädd för att gå utanför dörren. Tanken på att en älg/rådjur/varg plötsligt ska stå på gatan framför mig får det att knytas i magen.

Vill bara meddela att jag nuförtiden inte går längre än till bilen om jag inte absolut måste. Vi ses till våren!! Men med min tur så vandrar det väl in en nyvaken och hungrig björn då...




xx

Kommentarer
Postat av: stina

JAAA! Kom till Pitte och hälsa på mig!

2010-12-13 @ 22:43:38
URL: http://stinabergdal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0