camden town



Halv 11 träffade jag Nicole vid Piccadilly Circus. Planen för dagen var sightseeing. Men innan besökte vi Oxford Street och kikade i några affärer.





Sedan ångrade vi oss och gådde på en picknick för au pairer i Hyde Park. Det var trevligt folk där. Det slutade iaf med att vi begav oss mot Oxford Street igen, och vi drog med oss Charlotte från Tyskland och Amandine från Frankrike. Amandine pratade nästan ingen engelska så när hon inte förstod fick jag och Charlotte hjälpa till med ord på franska, haha.

Iaf så besökte vi Primark som var av ungefär samma storlek som Ica Maxi (kändes det som) fast utan något som helst organisationssystem. Det var i det närmaste omöjligt att ta sig fram där inne, haha. Sen såg vi en snygg engelsman på KFC (ja det är en stor nyhet när det händer - engelsmän är inte precis sköna att vila ögonen på).



Intressant gatureklam:





I en annan affär hittade vi den ultimata t-shirten för mig:




Kände dock inte att den var värd 10 pund...

Sen tittade vi i ännu fler affärer. En parfymaffär hade utförsäljning så vi fick 5 parfymer för 20 pund. Samtliga hade kostat £40 förut så det kändes helt ok, va.


Vi begedde oss till Camden där vi roade oss med att besöka diverse pubar. I stort sett slutade det oftast med att vi sprang när läskiga killar försökte bjuda på drinkar, haha.





Kvällen slutade micket bra, jag hittade nämligen hem trots att jag inte hade en aning om var jag skulle byta från N29 (tror jag) som gick från Camden till N91 mot Bounds Green. Men stötte på (hör och häpna!) en TILL snygg engelsmän som gärna förklarade vilken gata som var Holloway Road.





Adios



xx

Kommentarer
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Vad ruligt att du verkar ha det bra:) Och träffa folk från hela världen ja -



Intressant reklam de där;)

2009-09-06 @ 21:22:33
URL: http://eminacreations.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken fin reklam!:D fick man röra på den?:)

2009-09-06 @ 23:23:59
URL: http://ingendansarnykter.blogg.se/
Postat av: Maja

Roligt med bilder!!!! MER SÅNT!!!!!

2009-09-07 @ 19:18:56
Postat av: nicole

i don't understand everything here!! HAHA :D ohh the hotties in the oxford street :P

2009-09-09 @ 00:43:17
Postat av: nicole

Sen såg vi en snygg engelsman på KFC (ja det är en stor nyhet när det händer - engelsmän är inte precis sköna att vila ögonen på).



and then we saw a really goodlooking guy in KFC.. right? :P

2009-09-09 @ 18:43:22
URL: http://nicigoestoengland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0