på tal om de olympiska spelen.


Ok, som bekant hålls ju OS 2012 i världens bästa stad - London. Kikar nu på direktsändningen från Köpenhamn där de ska besluta var spelen ska hållas 2016.

Tydligen är Chicago och Rio de Janeiro favoriter, men även Madrid och Tokyo är möjliga kandidater. JAG BER TILL GUD att de väljer Madrid så man får lite vettiga sändningstider på tv. Förra året fick man ju börja kolla på tv mitt i natten.



Samtidigt minns jag även språkresan 2005. De skulle besluta var OS skulle hållas 2012 och både Paris och London höll kampanjer för att få spelen. Vi började resan i Paris och på Eiffeltornet fanns en stor skylt där det stod "OS 2008" eller något. Efter 2 ½ vecka i Torquay åkte vi till London som också hade skyltar där det stod samma sak på.

Den 6 juli åkte vi hem, samma dag som de meddelade att London skulle få spelen. Dagen efter sprängde de bomber på bussar och tunnelbanan i London. Fick veta häromdagen att det var ett tåg på Piccadilly-linjen som sprängdes (min linje!!) och både Gilly och Bob - dvs föräldrarna i familjen jag bor hos - var på det tåget. De klev båda av på Kings Cross som var sista stationen innan explosionen.

HM.






Hittar inga bilder från språkresan på den här datorn..

Stiiiiiina, jag tittar på dig. Har du några?



xx

Kommentarer
Postat av: Johan

jo de är så segt när de är i en helt annan världsdel >_<

2009-10-02 @ 14:19:18
URL: http://johankallstrom.blogspot.com
Postat av: stina

haha ja fast inte på den här datorn... dom är på en skiva någonstans i norrlands djupa skogar! vadå fick du ett desperat behov av att titta på hur otroligt små och fula vi var? haha.

2009-10-02 @ 21:15:40
URL: http://http//stinabergdal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0