JLI™



Detaljerad redogörelse för allt intressant och/eller ointressant som hänt den senaste veckan



Om inte energirik nog att orka läsa hoppa till sista stycket.





Ang. Familjen

Saker och ting är lite annorlund här i huset. Gilly är iväg och filmar The Apprentice så Bob bor här under tiden. Micket bra för det innebär att saker inte är så uppstyrda. Ibland får jag sovmorgon (YESS!!) och slipper skjutsa/hämta/laga mat/diska/mata katten osvosv.

Nu är det även så att Isabelle och Katie går i olika klasser och den här veckan är Isabelles klass på skolresa nånstans i Sussex eller Essex. Möjligen Wessex, jag är inte sådär jätteintresserad. Det innebär att jag och Katie är ensamma rätt länge om dagarna. Men vi har micket roligt. Idag gjorde vi en Michael Jackson-show där jag dansade till The Way You Make Me Feel och sedan Katie till Thriller.

Nästa vecka är Katies klass på skolresa till samma ställe (nästan hundra på att det är Sussex) så då är det jag och Isabelle. Det är lite spännande för tydligen så har de spenderat ungefär två nätter utan varandra förut...

Haha, Katie och jag har roat oss med Buzz de senaste dagarna. Det är massor av frågor om UK och brittiska skådespelare och ställen, och jag har vunnit VARENDA gång. Det gick så långt att Katie började sparka på mig och hota med att träna upp Ruby så att hon kan attackera mig. Ruby är alltså katten och den katten gillar mig. Är fortfarande typ den enda som kommer ihåg att mata den.



Ang. TV

Gillar tisdagar för Greek visas i USA på måndagar så på tisdagen har någon vänlig själ laddat upp det på internet (danke danke). Detsamma gäller för Project Runway, Top Model och How I Met Your Mother. Om uttråkad kan jag även kika på Desperate Housewives eller Grays Anatomy eller nåt sånt som jag aldrig brukar kolla på. Har redan sett alla avsnitt av Blue Water High igen... (JAG VET att det finns två säsonger till men då är inte Heath med så jag VÄGRAR)

HUR SOM HELST så var poängen jag skulle komma fram till (ja det fanns en sådan) att jag är micket, MICKET besviken på nya säsongen av How I Met Your Mother. Det är med sorg i hjärtat jag tillstår att världens bästa serie typ (efter Blue Water High............) är bara inte kul längre. De borde göra den här serien till den sista och berätta vem mamman är någon gång. På det viset kan vi alla med glädje minnas de goda tiderna vi haft osvosv. Vill inte avslöja för micket men (Robin) och (Barney)?? SERIÖST. <--- MARKERA



Ang. Planering

I övrigt kunde jag inte sova igår så jag planerade i stort sett hela mitt liv. Med "hela mitt liv" menar jag "nästa år". Jag får återkomma på den här punkten för vet inte alls vad som kommer hända men plan är att se om Nici känner nån som kan ge mig jobb, haha.

Annars så känns det som att den här helgen är den mest välplanerade på länge.



Ang. Helg

HEH. IRSTAAAAAAAAAAAAA <33 osv. 11.05 åkar flygplanet från Stansted.


PACKNINGLISTA:

1) Hårborste
2) Pass och biljett


Ja, ni läste rätt. Halva min själ (dvs datorn) stannar kvar här i London.
Vet inte hur jag ska klara mig utan men vi måste alla göra uppoffringar ibland...


HELGPLANERING:

Fredag

- Flyga
- Landa
- Träffa familj plus bil (WAW <33)
- Stan = pizza med Annorna
- Hem och leka med familjen
- Irstagänget??

Lördag

- Vakna. I MIN säng, i MITT rum <33 (Påminnelse till Maja och Frodo: Säg till alla mördarspindlar i mitt rum att de kan betrakta sig som vräkta. Om de vägrar använd våld, tack)
- Calle(!!!), Emilio, Carin och mormor dyker upp.
- Även Sarah dyker upp (hon måste få egen rad. Man får det om man är ovanligt bra)
- Kimmy och Elliott kollar fotboll?? Ja/Nej/Har vi rätt tv-kanal??
- Leka med Irstagänget??
- Sarah bor hos miggg

Söndag

- Stockholm med inneboende (dvs Sarah) och Frodo och kompis
- Mando Diao signerar ny skiva. (Oddsen på att de skulle göra det samma dag som vi är i Stockholm är...?)
- Globen och GREEN DAY - YAYYYYY

Måndag

- Vinka till Västerås från luften
- London Town



Ang. Skvaller

Hahaa, vad micket roliga saker jag har hört den här veckan!! Inget verkar stämma heller? I sådana här fall när man är osäker så önskar man sig nästan facebook. Men kommer icke hända!


Ang. VL

Hatar dem. Finns inte ord för hur micket jag avskyr fanskapsföretaget. I mitt huvud är det ungefär fem personer i kostym som sitter runt ett bord och PÅ NÅGOT VIS kommer fram till att Västerås inte behöver bussar som går till flygplatsen. Flygbussen räknas INTE. Inte konstigt att flygplatsen går med förlust, det är ju omöjligt att komma dit om man inte har bil. Hade helt glömt bort VL-föraktet men Stina ska göra halka på Hässlö imorgon och hon undrade hur man kommer dit.

Haha stället man gör halkan på hade för övrigt en karta på sin hemsida där det stod att buss 15 (ok, buss 15 gick UNGEFÄR där) och 804 gick bra att åka. EH. 804 går UNGEFÄR ett antal kilometer bort. Hade de åtminstone sagt buss 16 som stannar uppe vid rondellen så hade jag väl köpt det.



I övrigt gör mina visdomständer på vänster sida sitt allra bästa för att förstöra mitt liv. Nej, ska sluta klaga nu och göra något vettigt/konstruktivt. OH, Bob sa att han kanske skulle få biljetter till en Cribs-spelning från jobbet och isf skulle jag få dem!! WIHI!!!



SAMMANFATTNING:

London är kul, jag kommer hem på fredag och jag hatar VL. PUSS.





xx


Kommentarer
Postat av: Frida

Hur orkar du skriva så långt? :p

men YAY du kommer hem! och YAY GREEN DAY!!!!!!!!!

2009-10-08 @ 09:21:40
Postat av: sara

VGI!

världens GRYMMASTE inlägg!

2009-10-08 @ 16:21:44
URL: http://mattz.blogg.se/
Postat av: johan

full speckad helg verkligen ;D

2009-10-08 @ 18:54:42
URL: http://johankallstrom.blogspot.com
Postat av: stina

Jag skulle också vilja träffa dig... Du borde kommit idag!



Tjejen som jobbade på vl på stationen måste vara den bästa inom vl. Jag hittade i alla fall! Och blev godkänd och sen fick ja skjuts av dem som jobbade på halkbanan till Hälla och tog mig hem igen! JIPPI!



Fast jag håller med om att det var långt att gå från 15... det tog minst tio minuter..!



Mycket konstigt att vara på Hälla ensam(!) och mycket konstigt att höra en främmande tjej prata lika som dig... väldigt konstigt.

2009-10-08 @ 18:55:27
URL: http://stinabergdal.blogg.se/
Postat av: Sarah

(tänkte bara tillägga att 16 inte går till rondellen längre... 41 stina, 41...)

2009-10-12 @ 16:13:41
URL: http://sjennifero.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0