DON'T STOP ME NOW

(because i'm having such a good time)



Stina dök upp i torsdags!! Var tvungen att vara barnvakt eftersom mamman plötsligt skulle iväg på party, men det var ok för Stinas flyg var sent och sådär. Vi satt iaf och kikade på The Island (nej det var inte alls jag som valde) lite av och till samtidigt som vi diskuterade i stort sett alla människor vi känner plus massa andra saker som t.ex. diverse uttryck vi använder fram till två-tiden på natten.



Fredag var vi til Primark på Oxford Street bl a. Sedan begedde vi oss mot el slott. Spänningen steg medan vi promenerade från Hyde Park Corner... SKULLE VAKTERNA HA DE RÖDA ROCKARNA OCH HATTARNA SOM VÄGRAR ERKÄNNA ALLT VAD TYNGDLAG HETER? Svar: Icke. Fast den här gången hade de åtminstone hattarna.





En Stina och en liten vakt utanför Buckingham Palace.


Vidare genom St James Park til Westminster och Klockan med stort K: Big Benny. Började det spöregna så att man fick simma fram? JA. Micket roande. Folk tror att det regnar här hela tiden, men det gör faktiskt inte det.


 
 

Sen har jag inga bilder från kvällen men vi var ut i Camden. Tyvärr var det massa dyrt med inträde och sen var inget folk där, dålig musik och konstig stämning så vi bestämde oss för att åka hem. Det slutade iaf med att vi satt på en busshållplats vid Trafalgar Square och sjöng Helena Paparizous (STAVAS?) My Number 1 med ett gäng greker som tyvärr skulle med samma buss som vi.



Fast beslutna att göra lördagen bättre så begav vi oss ut igen. På Harrods hittade vi leksaksavdelningen. (Det började alltså bra!)




Present till Veronica?? Twilight-dockor ehehe...





Stina hittade även ny vän som sprang runt där inne!


Efter en vända hem där vi bland annat roade oss med Spotify och kikade på Jedward som sjöng Vanilla Ice (seriöst) så skulle vi kika på utsikten från Ally Pally. Nej fel buss (mitt fel) så vi åkte till Finsbury Park och hittade en annan buss istället.

 

Stina lokaliserade JSL™ (Jordens Största Löv). 


Inget Ally Pally (Emil kommer skratta) men vi begav oss ner mot Soho, närmare bestämt Chinatown där vi var ut på O'Neils. Micket, MICKET roligt. MEN.


ALLTSÅ.



JAG ORKAR INTE är det bästa uttrycket någonsin, och jag tror att det aldrig har varit mer passande än för resan hem. En del folk alltså.

Även, HUR LYCKAS Stina och Stina alltid med sånt här?




För att filosofera vidare kan vi väl konstatera, återigen, att Stina är min idål. Överväger seriöst att bli medlem på Facebook bara så att jag kan skapa en grupp som heter "TRE T: Troll-Filip, telefånkiosker och XXXXXX". Har inte bestämt vad det sista ska vara men jag kommer nog på något. Stina förtjänar en grupp som hyllar hennes minst sagt roande bravader...


Kvällens mest sammanfattande bild (10/10):





Söndagen innebar Camden Market och införskaffande av hatt och andra roliga saker (läs: nyckelring). Va? Skulle JAG? Eh, inte troligt - jag hade knappt pengar till mat. Sen buss till Victoria där jag lämnade Stina innan jag påbörjade hemresan som tog TVÅ timmar pga köer. Micket roande.




En micket kulig helg. Som alltid tog jag alldeles för få bilder och som vanligt så kommer jag inte ihåg vad som hände mellan bilderna... Detta har ingenting med eventuellt alkoholintag att göra utan mitt minne är bara dysfunktionellt på det viset. Vi har iaf åkt micket buss. Sightseeing yay! Orkar inte skriva mer, adios.





xx


Kommentarer
Postat av: Veronica

vad är det för fel på världen? man kan inte göra Pattinson-dockor. jag dör.

2009-11-18 @ 12:08:46
URL: http://emmaelectra.bloggagratis.se
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

haha, söta dockor!

2009-11-21 @ 19:37:10
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0